Létrehozva: 2021.11.27.

Nem jött meg a csomagod külföldről? Ide kattints!

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg. Mostanában meg pláne dühítő. Mit tehetünk ilyenkor?

A világ bármelyik webshopjából rendelhetünk csomagot Magyarországra, ha az vállalja a szállítást. Igen ám, de mi van akkor, ha nem érkezik meg az előre kifizetett csomag, vagy ha elromlik és vissza kell küldeni? Kihez fordulhatunk segítségért? A magyar fogyasztóvédelem a külföldi webshopokkal való zöld ágra vergődésben érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

Sokan rendelnek küföldről karácsonyi ajándékot

Rengetegen vásárolnak a neten

A hazai online és csomagküldő értékesítés tavaly felülmúlta az ezermilliárd forintot. A webshopok havi forgalma a legutóbbi tizenegy hónapból hétben haladta meg a korábban soha el nem ért 100 milliárd forintot-olvasható a Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében. A fogyasztók az interneten böngészve ráadásul könnyen köthetnek ki külföldi székhelyű webáruházakban, ahol a hazai kínálatban akár el sem érhető termékekre találhatnak rá. Ezért is fontos tisztában lenniük a határon túlról rendelés kockázataival, és ismerniük a probléma esetén rendelkezésre álló megoldásokat.

Mi az az EFK és miben tud segíteni?

Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást. A magyar EFK egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. De hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben, több ügyfelet szabadítottak ki az ún. előfizetői csapdákból. Telefonos és e-mailes elérhetőségeik a www.magyarefk.hu oldalon találhatók meg.

Ha nem jön meg külföldről a csopmag, forduljunk a Európai Fogyasztói Központhoz

Csak idén 6 millió forintot szereztek vissza

Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: „A minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ 2021-ben már több mint kétezer ügyben adott tanácsot a belföldi és határon átnyúló online vásárlásokkal kapcsolatban. Közreműködésüknek köszönhetően idén november közepéig 155 magyar vásárló kapott vissza összesen 6 millió forintot.

Fontos tanács és tudnivaló netes vásárlóknak

Fontos tanács és tudnivaló netes vásárlóknak

  • A weboldal címének .hu végződése vagy a magyar nyelvű szövegek, termékleírások nem feltétlenül jelentik azt, hogy a webshopot egy magyar cég üzemelteti. Éppen ezért nézzünk körül a honlap kapcsolat menüpontjában, és inkább mellőzzük a vásárlást, ha csak egy e-mail címet vagy online kitölthető űrlapot találunk ott.
  • A magyar fogyasztókat akkor is megilleti a 14 napon belül indoklás nélkül elállás joga, ha más uniós tagállamban bejegyzett vállalkozás webshopjában vásároltak. A visszaküldés költsége ekkor a fogyasztót terhelheti, ám garanciális probléma esetén, ha a minőségi kifogás jogosnak bizonyult, ez az összeg is visszajár.
  • Külföldi rendeléskor érdemes fontolóra venni, hogy a termék kedvező vételára és a kiszállítási költség együtt is olcsóbb-e a hazai beszerzésnél. Könnyen előfordulhat, hogy a szükség szerinti visszapostázás többe kerül, mint amennyit magáért az árucikkért fizettünk.
  • Európai Unión kívüli vásárlás esetén áfát, és bizonyos esetekben vámot számítanak fel.
  • A vételár bankkártyás kiegyenlítése a bankoknál kérhető chargeback útján biztonságos visszatérítési lehetőséget nyújt, ha nem érkezne meg a megrendelt termék.
  • Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek