RETRO RÁDIÓ

Önkéntes mozgalom alakult a pedagógusok és tanulók támogatására a digitális oktatásban

Boldog iroda 03
RIPOST
Szerző
RIPOST
Létrehozva2020. 03. 23. 17:03

Informatikai szakemberek, pedagógusok, cégvezetők által létrehozott közösség nyújt segítséget a digitális oktatásban iskoláknak, pedagógusoknak és tanulóknak – köztük a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákoknak is –, egyeztetve az EMMI Köznevelésért Felelős Államtitkárságával, hogy segíthessék a veszélyhelyzetben felmerülő oktatási problémák orvoslását.

A digitális oktatásra történő átállás egyik napról a másikra következett be a koronavírus-járvány miatt, és sem az oktatók, sem a diákok nem készültek fel a gyors váltásra, ehhez szeretne segítséget nyújtani a közösség. Az informatika és startupok világából szerveződött, oktatási szakemberek mellett programozókból és cégvezetőkből álló közösség szakértő önkéntesei ingyen segítenek a pedagógusoknak, a diákoknak és a szülőknek megismerni a legfrissebb technikai megoldásokat, amelyek megkönnyíthetik a digitális oktatásra való átállást. Egy hét alatt 800 intézmény tanárai töltötték ki az AMANÓBA kérdőívét és eddig 160 iskolával kezdték el a digitális távoktatás bevezetésének folyamatát.

Célunk, hogy egy strukturált tudásbázist hozzunk létre, segítsük a digitális készségek fejlesztését, bemutassuk a megfelelő technikai és módszertani eszközöket, legjobb gyakorlatokat, ezért folyamatos kapcsolatban vagyunk az oktatási intézményekkel és a pedagógusokkal

– mondta Moldován Csaba, az AMANÓBA alapítója.

Elhivatottak és kreatívak a magyar pedagógusok, de elvesznek a rengeteg digitális lehetőség között, ezért az AMANÓBA nem szoftvert fejleszt, hanem a meglévő lehetőségekhez hoz létre szabadon hozzáférhető módszertani és technikai segítséget, oktatóvideókat, összegyűjtve a legjobb gyakorlatokat.

– összegezte Moldován Csaba alapító.

Négy oktatási opció közül lehet választani, amihez tanácsot adnak az önkéntesek és megbeszélik, mire van szükség, ha lehetséges, közvetlenül segítenek a megoldásában, vagy a csapat mestertanára, tanári segédanyag készítője, távmunka szakértője vagy a műszaki segítségnyújtóinak bevonásával adnak válaszokat.

Képünk illusztráció!

Mivel a jelenleg elérhető digitális tananyagok csak korlátozottan alkalmasak a fogyatékkal élő, illetve speciális nevelési igényű diákok számára, a csapat Budapesten és Debrecenben is streaming stúdiót hoz létre a velük foglalkozó pedagógusok számára.

A felmérés alapján már most egyértelmű: nemcsak a csapatmunka értékelődik fel a távoktatásban, hanem megnő a számonkéréshez kapcsolódó értékelő eszközök szerepe is, ez ugyanis nemcsak a jegyek miatt fontos, hanem azt is visszajelzi: megértették-e a diákok az anyagot, tovább lehet-e lépni. Az alsósoknál még fontosabbá válik a szülőkkel együtt való tanulás, gyakorlás. A gyakorlati képzések digitális oktatása is problémás: vannak ugyan nemzetközi megoldások, amelyeket például a gyári munkások vagy a pilóták betanítására használnak, de a kérdőívekből az látszik, hogy a tanárok ezeket még nem ismerik.

A pedagógusok problémaként jelölték meg azt is, hogy a diákok jelentős részének nincs otthon számítógépe, viszont szinte mindenki rendelkezik okostelefonnal és azon keresztül internet eléréssel. Az AMANÓBA ezért a technikai-módszertani segítségnyújtás mellett dolgozik azon, hogy önkéntes felajánlásokkal valamilyen módon javítsa az informatikai ellátottságukat.

Az AMANÓBA önkénteseihez elsők közt csatlakoztak a Google, a Microsoft és az Apple szakemberei. Támogatja a kezdeményezést a Telekom, a Telenor és a Vodafone. Aktív szakmai partnerük az ELTE Pedagógia Intézete, mestertanárok és távmunka szakemberek az ország minden részéről.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.