RETRO RÁDIÓ

Közelebb került Erdély Budapesthez: átadták az M35-ös és az M4-es 23 kilométerét

Közelebb került Erdély Budapesthez: átadták az M35-ös és az M4-es 23 kilométerét
RIPOST
Szerző
RIPOST
Létrehozva2018. 12. 20. 15:56

A Duna Aszfalt és a Hódút elkészült az M35-ös 481-es fõút és Berettyóújfalu közötti 18,7 kilométeres szakaszával, illetve a várost a 47-es fõúttal összekötõ 1,5 és 2,9 kilométeres M4-es pályaszakaszok építkezésével is.

Történelmi hiányokat pótló beruházások zajlanak Hajdu-Bihar megyében. A Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciuma két autópályán építkezett:

  • a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös 18,7 kilométeres utolsó szakaszának átadásával teljes lett az új út,
  • az M4-es Berettyóújfalu és a 47-es út közötti 1,5+2,9 kilométeres szakaszának átadásával pedig a fővárost Jász-Nagykun-Szolnokon keresztül a Nagyvárad-közeli határhoz kapcsoló M4-es második pályaelemére hajthatnak fel az autók.
  • Az M35-ös elsőként Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot északnyugat felé, most pedig az utat meghosszabbítva a város repülőterét, iparterületeit és Hajdú-Bihar eddig a gyors közlekedéstől elzárt településeit köti be az ország vérkeringésébe. Az autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriásüzem külön csomópontot kap az úton.

    Az M4-es azután épül tovább, hogy idén már átadták az autópálya első, Pest megyei szakaszát Cegléd és Ceglédbercel között a Colas-csoport kivitelezésében. A most megépült, közel 3 kilométeres szakaszon két új hidat is kialakított a Duna Aszfalt és a Hódút, melyek sikeres próbaterheléséről nemrég számoltunk be.

    A két szakaszt magába foglaló teljes, 62 milliárd forintos beruházás uniós támogatásból és a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.

    Minden autópálya el fogja érni a határt

    Az átadón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: az állam 2025-ig 2500 milliárd forintot fordít útfejlesztésre. Hangsúlyozta: a beruházások két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhely elérhető legyen gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya elérje az országhatárt.

    Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója kifejtette:

    2013-ban adtak át utoljára egyben ilyen hosszú autópályaszakaszt a forgalomnak, a nagyságrendet ez is érzékelteti.

    Az M35-öst lezáró 18,7 kilométer átadásával Debrecen és Berettyóújfalu között magasabb színvonalra került a közlekedés –fejtette ki. S hozzátette:

  • különszintű csomópont  és két pihenőhely is épült az új pályán
  • az M4-es útvonalán pedig két hidat és egy mérnökségi telepet is átadtak
  •  

    2020-ra eléri az M4-es az országhatárt

    Nagy Róbert hangsúlyozta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerepét is. Kifejtette, hogy nem csak építeni, hanem működtetni is kell az autópályákat, ez pedig a másik állami vállalat feladata. A NIF vezetője külön megköszönte a Duna Aszfaltnak és a Hódútnak a határidőre elvégzett magas minőségű munkát.

    Kiemelte: a munka nem áll meg, 2020-ra az M4-es el fogja érni a keleti államhatárt, ezáltal Erdély elérhetősége sokkal gyorsabbá válik. Emlékeztetett, hogy egy nappal korábban adták át szintén a térségben Hajdúsámson 8 kilométer hosszú elkerülőjét, illetve a 48-as főút Debrecen és a határ közötti teljes rekonstrukciója is elindul még 2019 tavaszán, és 2021-ben be is fejeződik.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.