"Időben szóltam, hogy elmebeteg" - Gulyás Gergely keményen beleszállt Magyar Péterbe

INSIDER
Létrehozva: 2018.12.20.

Közelebb került Erdély Budapesthez: átadták az M35-ös és az M4-es 23 kilométerét

A Duna Aszfalt és a Hódút elkészült az M35-ös 481-es fõút és Berettyóújfalu közötti 18,7 kilométeres szakaszával, illetve a várost a 47-es fõúttal összekötõ 1,5 és 2,9 kilométeres M4-es pályaszakaszok építkezésével is.

Történelmi hiányokat pótló beruházások zajlanak Hajdu-Bihar megyében. A Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciuma két autópályán építkezett:

  • a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös 18,7 kilométeres utolsó szakaszának átadásával teljes lett az új út,
  • az M4-es Berettyóújfalu és a 47-es út közötti 1,5+2,9 kilométeres szakaszának átadásával pedig a fővárost Jász-Nagykun-Szolnokon keresztül a Nagyvárad-közeli határhoz kapcsoló M4-es második pályaelemére hajthatnak fel az autók.
  • Az M35-ös elsőként Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot északnyugat felé, most pedig az utat meghosszabbítva a város repülőterét, iparterületeit és Hajdú-Bihar eddig a gyors közlekedéstől elzárt településeit köti be az ország vérkeringésébe. Az autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriásüzem külön csomópontot kap az úton.

    Az M4-es azután épül tovább, hogy idén már átadták az autópálya első, Pest megyei szakaszát Cegléd és Ceglédbercel között a Colas-csoport kivitelezésében. A most megépült, közel 3 kilométeres szakaszon két új hidat is kialakított a Duna Aszfalt és a Hódút, melyek sikeres próbaterheléséről nemrég számoltunk be.

    A két szakaszt magába foglaló teljes, 62 milliárd forintos beruházás uniós támogatásból és a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.

    Minden autópálya el fogja érni a határt

    Az átadón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: az állam 2025-ig 2500 milliárd forintot fordít útfejlesztésre. Hangsúlyozta: a beruházások két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhely elérhető legyen gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya elérje az országhatárt.

    Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója kifejtette:

    2013-ban adtak át utoljára egyben ilyen hosszú autópályaszakaszt a forgalomnak, a nagyságrendet ez is érzékelteti.

    Az M35-öst lezáró 18,7 kilométer átadásával Debrecen és Berettyóújfalu között magasabb színvonalra került a közlekedés –fejtette ki. S hozzátette:

  • különszintű csomópont  és két pihenőhely is épült az új pályán
  • az M4-es útvonalán pedig két hidat és egy mérnökségi telepet is átadtak
  •  

    2020-ra eléri az M4-es az országhatárt

    Nagy Róbert hangsúlyozta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerepét is. Kifejtette, hogy nem csak építeni, hanem működtetni is kell az autópályákat, ez pedig a másik állami vállalat feladata. A NIF vezetője külön megköszönte a Duna Aszfaltnak és a Hódútnak a határidőre elvégzett magas minőségű munkát.

    Kiemelte: a munka nem áll meg, 2020-ra az M4-es el fogja érni a keleti államhatárt, ezáltal Erdély elérhetősége sokkal gyorsabbá válik. Emlékeztetett, hogy egy nappal korábban adták át szintén a térségben Hajdúsámson 8 kilométer hosszú elkerülőjét, illetve a 48-as főút Debrecen és a határ közötti teljes rekonstrukciója is elindul még 2019 tavaszán, és 2021-ben be is fejeződik.

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek