tóth gabi
A Duna Aszfalt és a Hódút elkészült az M35-ös 481-es fõút és Berettyóújfalu közötti 18,7 kilométeres szakaszával, illetve a várost a 47-es fõúttal összekötõ 1,5 és 2,9 kilométeres M4-es pályaszakaszok építkezésével is.
Történelmi hiányokat pótló beruházások zajlanak Hajdu-Bihar megyében. A Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciuma két autópályán építkezett:
Az M35-ös elsőként Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot északnyugat felé, most pedig az utat meghosszabbítva a város repülőterét, iparterületeit és Hajdú-Bihar eddig a gyors közlekedéstől elzárt településeit köti be az ország vérkeringésébe. Az autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriásüzem külön csomópontot kap az úton.
Az M4-es azután épül tovább, hogy idén már átadták az autópálya első, Pest megyei szakaszát Cegléd és Ceglédbercel között a Colas-csoport kivitelezésében. A most megépült, közel 3 kilométeres szakaszon két új hidat is kialakított a Duna Aszfalt és a Hódút, melyek sikeres próbaterheléséről nemrég számoltunk be.
A két szakaszt magába foglaló teljes, 62 milliárd forintos beruházás uniós támogatásból és a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.
Az átadón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: az állam 2025-ig 2500 milliárd forintot fordít útfejlesztésre. Hangsúlyozta: a beruházások két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhely elérhető legyen gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya elérje az országhatárt.
Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója kifejtette:
2013-ban adtak át utoljára egyben ilyen hosszú autópályaszakaszt a forgalomnak, a nagyságrendet ez is érzékelteti.
Az M35-öst lezáró 18,7 kilométer átadásával Debrecen és Berettyóújfalu között magasabb színvonalra került a közlekedés –fejtette ki. S hozzátette:
Nagy Róbert hangsúlyozta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerepét is. Kifejtette, hogy nem csak építeni, hanem működtetni is kell az autópályákat, ez pedig a másik állami vállalat feladata. A NIF vezetője külön megköszönte a Duna Aszfaltnak és a Hódútnak a határidőre elvégzett magas minőségű munkát.
Kiemelte: a munka nem áll meg, 2020-ra az M4-es el fogja érni a keleti államhatárt, ezáltal Erdély elérhetősége sokkal gyorsabbá válik. Emlékeztetett, hogy egy nappal korábban adták át szintén a térségben Hajdúsámson 8 kilométer hosszú elkerülőjét, illetve a 48-as főút Debrecen és a határ közötti teljes rekonstrukciója is elindul még 2019 tavaszán, és 2021-ben be is fejeződik.