Létrehozva: 2018.04.03.

Elrajtolt az építkezés az M30-as Miskolc-Tornyosnémeti szakaszán

A Miskolc és Kassa közötti autópálya-kapcsolat hazai szakaszát megvalósító 57 kilométeres útépítés kivitelezését a Strabag-csoport, a Colas-csoport, illetve a Duna Aszfalt és a Hódút kivitelezi.

Letették az M30-as autópálya közel 57 kilométeres, 2x2 sávos új szakaszának alapkövét hétfőn. A Miskolcot a szlovák országhatárral Tornyosnémetinél összekötő új fejlesztést három szakaszban valósítják meg:

  • az első 10,4 kilométert a 30+100-as és a 40+500-as kilométerszelvények között a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciuma építi meg nettó 39,9 milliárd forint értékben;
  • a 24,2 kilométeres második szakaszt a 40+500-as és a 64+700-as között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. alakítja ki, mintegy nettó 75,4 milliárd forintból;
  • a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt pedig a 64+700-as és a 86+848-as között a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi meg nettó 63,9 milliárd forintból.
  • A beruházás várhatóan 2021 harmadik negyedévére fejeződik be.

    Miután az M30-as autópálya korábban egy 30 kilométeres szakasszal Miskolcot összekapcsolta az M3-assal, most az útvonal a Kassára vezető szlovák R4 gyorsforgalmi úttal teremt kapcsolatot, kiváltva a régi 3-as főutat.

     

    Kassa és Miskolc összekapcsolása minden magyarnak hasznos

    A térség két legnagyobb városa között fog fejlett autópályakapcsolat kiépülni – emelte ki az átadón tartott beszédében Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a magyarországi Miskolc mellett a határon túli Kassára utalva.

    Homolya Róbert, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (Forrás: magyarepitok.hu)

     

    Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpatia út része, a most induló építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült, vagy kivitelezés alatt áll.

    Ez az összeköttetés a felvidéki és erdélyi magyarok szempontjából is nagyon fontos, mert gyors kapcsolatot teremt a határon túli nemzettársainkkal

    – fejtette ki az államtitkár.

     

    Hatalmas építkezés indult el

    Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: a 2x2 sávos, közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, óránkénti 130 kilométeres haladási sebességgel.

    Pántya József, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. útfejlesztési igazgatója (Forrás: magyarepitok.hu)

    Az útvonalon

  • kiépítenek 6 külön szintű csomópontot,
  • átadnak 7 alcsomópontot,
  • 25 felüljárót és 17 aluljárót alakítanak ki,
  • illetve megmozgatnak és beépítenek mintegy 7,4 millió köbméternyi töltésanyagot.
  • Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek