RETRO RÁDIÓ

Így várja a tavaszi folytatást az épülő M44-es

Így várja a tavaszi folytatást az épülő M44-es
Tóth Balázs
Szerző
Tóth Balázs
Létrehozva2018. 03. 26. 15:05

A Duna Aszfalt megkezdte az elõkészítést a Kondoros-Békéscsaba szakaszon, míg Tiszakürt és Kondoros között már közel 6 kilométeren elkészült az aszfaltozás. Sõt, a Körös-híd gerendái is a helyükön vannak. Ha jön a jó idõ, mindenütt folytatódhat a jelentõs munka.

Sajtótájékoztatót tartott az M44-es gyorsforgalmi út aktuálisan zajló munkálatairól Dankó Béla, Békés megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője és Kiss Boglárka, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője. Dankó Béla hangsúlyozta, hogy minden az ütemterveknek megfelelően zajlik, és továbbra is tartható a 2019. harmadik negyedévi határidő az első és egyben leghosszabb, Tiszakürt-Kondoros szakasz esetében.

A következő, Kondoros-Békéscsaba szakaszon 2021 a kivitelezés befejezésének határideje, ezt a munkát a Duna Aszfalt Kft. nyerte el tavaly decemberben. A múlt héten átadták nekik a munkaterületet, a 18 kilométeres szakaszon már megindult a régészeti feltárás és a lőszermentesítés is – foglalta össze a képviselő.

A leghosszabb szakaszból az első, Tiszakürt és Kunszentmárton közötti részen – melyet a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. kivitelez – jelenleg nem folyik jelentős munkavégzés a téli időjárás miatt, azonban egy három kilométeres szakaszon már felkerült a cementstabilizációs alapréteg, illetve az alap aszfaltréteg – mondta Kiss Boglárka, egybehangzóan szerkesztőségünk januári információival. Ezen kívül 80-90%-ban a töltésépítés és -alapozás is megtörtént, továbbá az ezen a szakaszon épülő Körös-híd mind az 55 gerendája a helyére került már. Utóbbi az ütem építésének eddigi legjelentősebb eredménye.

A második, Kunszentmárton és Csabacsűd közti részen – ahol az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. dolgozik – jelen pillanatban szintén nincsen jelentős munkavégzés, a szállítóutak karbantartása zajlik.

A harmadik, Csabacsűdtől Kondorosig tartó részen – ahol szintén a Duna Aszfalt és a Hódút végzi a kivitelezést – 60%-os a földmunkák készültsége, nagy eredmény azonban, hogy egy 2,5 km-es szakaszon már leterítésre került a CKT és az aszfalt alapréteg a padkával együtt – folytatta Kiss Boglárka. A vadátjáróknál megtörtént, vagy néhány héten belül megtörténik az acélszerkezetek lehelyezése. Zajlanak a vízelvezetési munkák is.

A jelentősebb munkavégzés a teljes szakaszon a jó idő beköszöntével folytatódik.

Az új nyomvonalon épülő, 2×2 forgalmi sávos gyorsforgalmi úton 4 különszintű csomópontot, 44 alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki. A Körös folyó felett a Körös építészet hagyományait megőrizve egy 450 méter hosszú acél ívhíd épül, díszvilágítással. Emellett a szakaszon két kisebb híd épül, egy a Dögös-Kákafoki csatorna felett, valamint egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.