tóth gabi
A jelentõs forgalmat lebonyolító fõút 16 kilométeres szakasza a Hódút, a Ke-Víz és a Zemplénkõ kivitelezésében újult meg.
Átadták a 471-es főút Hajdúsámson és a Nyíradony térségében fekvő megyehatár (Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg) közötti szakaszának burkolaterősítési projektjét, melyet a Hódút Kft., a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma kivitelezett.
A péntek délutáni átadón kiderült, a fejlesztés során a korábbinál jóval nagyobb teherbírású burkolatot kapott a jelentős forgalmat lebonyolító főút 16,44 kilométeres szakasza. A kétszer egy sávos út teherbírása ezzel az uniós előírásoknak megfelelő 11,5 tonnára nőtt, a szükséges pontokon ívkorrekció is készült. A közlekedők biztonsága érdekében útburkolat és padkaszélesítés is történt.
A nettó értékén 5,5 milliárd forintos beruházásban két vasúti átjárót is átépítettek, Nyíradony belterületén pedig egy körforgalmat és egy forgalom-csillapító szigetet alakítottak ki.
Az átadón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormány fontos céljának nevezte, hogy Debrecen az ország második fővárosa, a trianoni döntéssel elszakított területek, a Kárpát-medence keleti térségének fővárosa legyen, amihez hozzájárul a Debrecent és Mátészalkát összekötő 471-es út teljes felújítása is. A politikus a kormány nevében ígéretet tett arra, megtalálják a forrását, hogy Debrecen belterületén is korszerűsítsék a 471-es városi szakaszát.
A beruházás része annak az átfogó fejlesztésnek, ami által a korábban halálútként elhíresült 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg 44,3 milliárd forint hazai forrásból.
A most befejezett beruházáshoz a 471-es főúton csatlakozik
a Hajdúsámson elkerülését biztosító 8,6 kilométer kiépítése, ami a Ke-Víz és a Zemplénkő kivitelezésében zajlik;
a Hajdúsámson és Debrecen közötti 4,6 kilométer négysávosítása, amire nemrég írták ki a közbeszerzést;
valamint a 471-esnek a Debrecen belterületén történő fejlesztése 2,8 kilométeren.