RETRO RÁDIÓ

Új hidak számolják fel Érd közlekedési megosztottságát

Új hidak számolják fel Érd közlekedési megosztottságát
M.Marianna
Szerző
M.Marianna
Létrehozva2017. 08. 15. 16:32

Az elsõ projektben a Szent István út meghosszabbításával épít vasúti átkelõt az A-Híd a megye legnagyobb lélekszámú településén.

Érden augusztus 14-én, hétfőn délelőtt megtartották az Szent István úti felüljárók alapkőletételét.

Az A-Híd Zrt. kivitelezésében létrejövő két műtárgyból álló hídrendszer a Kossuth Lajos utcától a Velencei útig vezeti a forgalmat, közben átível majd a Budapest-Pusztaszabolcs és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal felett.

A Pest megyei városban számos vasútfejlesztés valósul meg, a fehérvári vonal felújítása megtörtént és a pécsi vonalon is elkezdődtek a munkálatok. 2020-ra teljesen új állomásokat, parkolókat kap a város és a Szent István utcaival együtt az ötödik külön szintű átkelő épül meg.

Negyven éve várnak a beruházásra

A hétfői eseményen Aradszky András országgyűlési képviselő úgy fogalmazott, a projekttel Érd nagy lépést tesz abba az irányba, hogy megszüntesse a közlekedési megosztottságát.

„Jelenleg, ha valaki el akar jutni parkvárosból a központba, annak csak egy lehetősége van sorompó nélküli átkelőt használni” – emlékeztetett a politikus.

A várost 1880 óta érinti a vasút, a település a pályaszakaszok között épült fel. T. Mészáros András érdi polgármester elmondta: már 40 éve várnak a beruházásra és 17 éve szorgalmazzák a megvalósítását.

Már zajlik a próbacölöpözés

A beruházás értéke 1,3 milliárd forint, a kormány a vasúti fejlesztési alapból támogatja, illetve európai uniós forrásokat is felhasználnak a kivitelezéshez. A 774 méter hosszú szakaszon új útvonalat építenek és felújításokat is végeznek a két átkelő megvalósításán kívül. Kiépítik a közvilágítást és a csapadékvíz elvezető rendszert is.

A hídfőknél már korábban megkezdődtek a kivitelezési munkálatok, a bontási feladatokat elvégezték, a próbacölöpözés ütemterv szerint zajlik. A 60 méter támaszközű felüljárók egymáshoz nagyon közel kerülnek. A műtárgyakat fúrt vasbeton alapozással és monolit vasbeton hídfővel építik fel, előregyártott pályaelemek felhasználásával.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.