RETRO RÁDIÓ

Felugró reklámok áraszthatják el a Facebookot!

Felugró reklámok áraszthatják el a Facebookot!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2017. 01. 13. 16:15

Átalakul a közösségi oldal hirdetési rendszere, és az Instagram új, Stories funkciója is önmegsemmisítõ hirdetésekkel lesz tele.

Átalakítják a Facebook hirdetési rendszerét, így több reklám lesz a közösségi oldalon megjelenő videókban. De nagy újdonság, hogy pénz is járhat a feltöltött videók megtekintése után!

Bár eddig Zuckerberg letiltotta a videók előtt vagy alatt feltűnő reklámokat (a Youtube-on régóta mennek már ilyenek), most úgy tűnik, változtatott álláspontján.

A cégóriás a reklámformát illetően 20 másodpercnyi megtekintés után felbukkanó hirdetésben gondolkodik. Ha ez a modell létrejön, az eddig a YouTube-on pénzt kereső videóalkotók, először a Facebook történelemében ezen a felületen is „kaszálhatnak”.

A 2016-os adatok szerint napi százmillió órányi videót néztek a felhasználók az oldalon, köszönhetően annak, hogy a cég elég agresszíven terjesztette az ilyen tartalmakat.

A hirdetési rendszer átalakítása egyrészt a kiadóknak köszönhető, ők régóta panaszkodtak, hogy nem tudnak pénzt keresni a videós tartalmakkal. A Buzzfeed vezetése tavaly például nyíltan panaszkodott emiatt, ezért nekik már akkor engedélyezték a hirdetők által fizetett tartalmak kihelyezését. Ha ezentúl minden kiadónak lehetősége lesz erre, az komoly, a hírfolyamban felbukkanó összes videót érintő változás lesz!

A változás másik hozadéka lehet a videók nézettség-problémájának megoldása. Eddig ugyanis három másodpernyi „belenézés” már megtekintésnek számított. Az automatikus lejátszásnak köszönhetően ez irreális számokat produkált, amire szintén sokan panaszkodtak.

Az Instagram sem marad ki a jóból!

A tavaly bevezetett, rövid történeteket megosztó Stories funkcióját naponta 150 millióan használják! Ekkora számok tükrében „vétek lenne kihagyni” ezt a pénzkereseti lehetőséget, ezért itt is lesznek hirdetések! Maga a funkció ugyan egy koppintás, méghozzá a Snapchaté, a sikere mégis töretlen.

Az applikáció tulajdonosa, a Facebook úgy döntött, ideje kiaknázni ezt a jól bevált funkciót, és bevételt generálni belőle. Mi mással, mint a sztorik közé ékelt reklámokkal?! Az önmegsemmisítő történetek közé önmegsemmisítő hirdetéseket tesznek majd! 

Az 5, illetve a 15 másodperces reklámokat egyetlen érintéssel el lehet majd tüntetni, ezért talán nem lesznek olyan zavaróak, mintha keresgélni kellene a háttérrel azonos színű kis x-eket. 

Forrás: recode.net

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.