Létrehozva: 2016.11.25.

Erre hiába guglizol rá!

Mi szükséges ahhoz, hogy az otthon öntött szappant vagy gyertyát az adventi vásáron eladásra kínálhassuk? A bürokrácia bugyraiban jártunk.

A termék

Nem árt, ha olyan árut kínálunk egy ilyen eseményen, ami szezonális, minőségi és széles körben elterjedt, vagy épp ellenkezőleg: nagyon ritka. Ha ezek közül a feltételek közül bármelyik, vagy a legtöbb teljesül, akkor van értelme megcéloznunk egy adventi vásárt. Más esetben mi is olyan kolbász, forralt bor, tea tucatárusok leszünk, és az egyenleg a végén jó, ha nullán áll majd.

Egy vállalkozás

Ahhoz, hogy valamit eladhassunk, rendelkeznünk kell az ehhez szükséges jogosultságokkal. A legtöbb esetben ez egy Bt. (betéti társaság), vagy Kft. (korlátolt felelősségű társaság), de egyéni vállalkozóként, egy bizonyos bevételig, adómentesen is kínálhatjuk a portékánkat. Minél nagyobb a cég, annál több feltételnek kell megfelelnie. Online-pénztárgép, adó- és járulékfizetés, felszerelés és hasonlók.

A bódé

Van, ahol nekünk kell magáról az eladás helyéről is gondoskodnunk, és a legolcsóbb OSB-bódé (préselt faforgács lapokból álló épület) is több mint 100 ezer forint, igaz, csak egyszer kell megvenni. Ha szerencsénk van, akkor gondoskodnak egy pultról, vagy egy ízléses házikóról, de arra számítsunk, hogy az ilyen helyeken a helypénz is magasabb lesz. További előnye annak, ha meghívásos, vagy pályázat útján meghirdetett rendezvényen veszünk részt, hogy nem kell a közterület használati hozzájárulással is bajlódnunk.

Ami mindenkinél ugyanaz

Az adott ünnepen és az azt megelőző 20 napban folytatott kereskedelmi tevékenység, tehát a húsvéti, adventi, karácsonyi és szilveszteri ünnepeken megrendezett vásárokra külön szabályok vonatkoznak, mint általában a vásárokra, piacokra.

Ahhoz, hogy valaki egy ilyen rendezvényen árulhasson, fel kell tüntetnie a cég nevét és székhelyét, ezen kívül a szükséges hatósági engedélyeket is be kell szereznie arra a termékre, amit árulni szeretne.  Mert nem lehet ám akármit árulni közterületen!

Ezeket árulhatjuk közterületen:

  • napilap és hetilap, folyóirat, könyv;
  • levelezőlap;
  • virág;
  • léggömb;
  • zöldség, gyümölcs;
  • pattogatott kukorica;
  • főtt kukorica;
  • sült gesztenye;
  • pirított tökmag, napraforgómag, földimogyoró, egyéb magvak;
  • vattacukor, cukorka;
  • fagylalt, jégkrém;
  • ásványvíz, üdítőital, kávéital, nyers tej;
  • büfétermék;
  • sütőipari termékek;
  • előre csomagolt sütemények, édességek
  • +1 adventi/karácsonyi vásárokon, vagy épp szilveszterkor az adott ünneppel, illetve az adott alkalomhoz kapcsolódó helyi hagyománnyal összefüggő terméket, nemesfémből készült ékszereket (például aranyból), díszműáruk (karkötő, nyaklánc, táska, öv) és egyéb tárgyak is forgalmazhatók.
  • Tehát gyakorlatilag bármit kitehetünk a pultra, amihez beszereztük a hatósági engedélyeket. Mindenhez picit másra van szükség, a főtt kukoricához például közegészségügyi engedélyre.

    A nagyobb rendezvények

    Főváros szerte rendeznek nagyobb vásárokat már november környékén. Az ilyen rendezvényeken, rendezvénysorozatokon mindent biztosítanak, nekünk csak értékesíteni kell, no meg megfelelni a rendezvényt szervezőknek.

    Az elvárásaik általában a következők:

  • a portéka Magyarországon készüljön, karácsonyi ünnepkörhöz kötődjön, vagy attól eltérő, de ahhoz méltó, minőségi kézműves áru legyen, illetve a vendéglátás a magyar tájegységi gasztrokultúra jegyeit tükrözze
  • jelentkezhetnek cégek, egyéni vállalkozók, de „hétköznapi emberek is” (természetes személyek), akik rendelkeznek vásári tapasztalattal, és van elég eladni kívánt termékük
  • kötelezővé teszik a nyitva tartást a vásár nyitvatartási ideje alatt, vagyis nem zárhatunk be, ha már eleget keresünk, és nem is fogyhatunk ki az áruból
  • 30 napnál nem régebbi cégkivonat, aláírási minta, illetve egyéni vállalkozók esetében vállalkozói igazolvány másolata elengedhetetlen
  •  

    A piszkos anyagiak

    Rendszerint az ilyen rendezvényeken helyárat és kiemelt helyárat kell fizetnünk. Ez 50 ezer Ft/nap és a csillagos ég/nap közötti költséget jelent. Attól függ, Budapest mely területén megrendezett vásáron kívánunk részt venni, és mennyit vagyunk hajlandóak ezért feláldozni. Semmi kétség, ha napi egymillió forintért bérelnénk helyet, lesz rá lehetőségünk.

    A bérleti díjak általában a következőket tartalmazzák:

  • faház bérleti díját, zárható ajtóval, 
  • standonként 1 db alapvilágítást,
  • standonként 1 db 6A-es biztosítékkal ellátott dugaszoló aljzatot, ezen felül igény esetén külön mérőóra felszerelését a különbözeti árammennyiség mérése és elszámolása érdekében,
  • igény esetén vízcsatlakozást
  • a tér takarítását
  • a vásár promócióját
  • a vásár látogatóitól elzárt mobil WC biztosítását a bérlők részére
  • alap áramellátást, folyamatos ügyeletet 
  • a rendezvény területének őrzését 
  • És a többi a mi dolgunk.

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek