tóth gabi
Azokat az oldalakat fogja keményen büntetni a Google, amelyek idegesítik az olvasókat.
Nagy bejelentést tett a Google: ezentúl büntetni fogják azokat az oldalakat, amelyek az egész képernyőt beborító, felugró reklámokat használnak.
Először csak a mobilon alkalmazott pop-up reklámokat tiltják le, a Google szerint ugyanis azok gátolják a felhasználókat, hogy elolvassák az adott oldal tartalmát, és ezért idegesítik az embereket.
Éppen ezért a Google 2017. január 10-én új algoritmust vezet be, amely hátrább sorolja azokat a mobiloldalakat, ahol a tartalom nem látható azonnal.
1. a nagy felugró ablak, amelyek a tartalom fő részét kitakarja, függetlenül attól, hogy azonnal jelenik-e meg, vagy az oldal nézése közben.
2. Olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen.
3. Olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom lapozás alatti részre szorul le, mert a felugró tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.
Nem tiltják azonban az olyan felugró ablakokat, amelyek valamilyen törvényi előírás miatt jelennek meg, például a korhatár vagy a cookie-szabályozás miatt.
A Google hivatalos blogján most egyértelműen nevesítette a felugró ablakokat, és utalt arra is, hogy nem csak az azonnal megjelenő felugró ablakok, hanem az oldalon való görgetés során megjelenő felugró ablakok is büntetést eredményezhetnek.
Az új szabályozás most a mobiloldalakat érinti - de valószínűleg a többiek is felkészülhetnek a nagyobb szigorra...