kulcsár edina
Mai napig egyik legizgalmasabb munkájának gondolja a Kossuth-díjas magyar színművész, amikor Alain Delont kellett szinkronizálnia a Fekete tulipánban. Lukács Sándor később Cannes-ban találkozott is a farncia világsztárral, de nem mert odamenni hozzá.
A magyar Alain Delonnak is hívták pályája elején a népszerű Kossuth-díjas színészt. Lukács Sándor azt mondja, ezt akkoriban nagyon hízelgőnek találta, de nem erre büszke. Hanem arra, amikor életében először adta a hangját a francia filmsztárnak.
Fájdalmas hírre ébredt ma a világ, 88 éves korában örökre lehunyta a szemét Alain Delon. Lukács Sándort is lesújtotta a hír, többször szinkronizálta francia kollégáját.
„Az 50-es években gimnazistaként figyeltem fel rá" – mesélte lapunknak a Kossuth-díjas színművész.
„Rendkívül jóvágású, jó mozgású, erős tekintetű volt a filmvásznon. Aztán elszaladtak az évek, én is elvégeztem a színművészeti főiskolát. Én nem voltam soha nagy szinkronos, de egyszer csak felhívtak, hogy Alain Delont kellene szinkronizálnom a Fekete tulipánban. Óriási feladat, gondoltam, előtte megnéztük a filmet. Delon kettős szerepet formál meg, a főszerepet és saját maga ellenségét is. Nagyon jól megoldották a filmben, sokszor beszélget benne önmagával, szinkronban nekem is figyelnem kellett, hogy az egyiket kicsit mélyebb hangon mondjam fel, gatyába kellett ráznom magam! Ez volt életem legnehezebb és legizgalmasabb munkája, amire nagyon büszke vagyok, generációk látták itthon is azt a filmet!”
A magyar színész később újra ott állt a Pannónia Stúdióban, újabb Delon filmet kapott, a Két férfi a városban című moziban kellett szinkronizálnia, a másik főszereplőnek Páger Antal adta a hangját.
Fantasztikusan érdekes volt ez is számomra, Alain Delont és Jean Gabint szinkronizáltuk, ott álltam a stúdióban Téni bácsival, micsoda pillanatok voltak. Jaj, összeszorul az ember szíve, ha belegondol, hogy ebből a négyesből már csak én élek… Még egyszer belebújtam Delon bőrébe, ráadásul énekhangban. A Dalida nevű énekesnővel énekelték a Paroles, paroles című dalt, amit aztán itthon mi is megcsináltunk Vincze Viktóriával, óriási siker lett!
Lukács Sándor végül azt is elmesélte, hogy egyszer személyesen találkozott is francia kollégájával.
„Fehér Klára A tenger című könyvből hatrészes filmet forgatunk Mészáros Gyula rendezésében, bizonyos jeleneteket Párizsban és a francia Riviérán, Cannes-ban vettünk fel.”
Éppen akkor, amikor a Cannes-i filmfesztivál is zajlott. Balázsovits Lajossal sétáltunk a városban, és a Fesztivál- és Kongresszusi Palota épülete előtt ott állt Alain Delon egy társaság közepén. Tizenöt-húsz méterre megközelítettük, de nem mertem hozzá odamenni. Nem ismert engem, nem akartam zavarni.