Létrehozva: 2016.10.19.

Óriási kuponakció! De hol az átverés?

A meghirdetett akciós idõszakban érdemes figyelni, hogy valóban olcsóbban vásárolunk-e...

Beköszöntött az ősz és ezzel együtt a ruhatárcsere is. Ilyenkor jönnek - többek között - az ismert női magazinok kuponos akciói...

Évről évre számtalan panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez az akciókkal kapcsolatban. Összeszedtük, hogy mire kell figyelned, hogy ne járj pórul!

  • A kuponos kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20%-os kedvezmény...

  • Vannak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár felett érvényesek a kuponos kedvezmények.

  • Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvenni.

  • Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvehető, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon lévő beváltási feltételeket: például egy termék 20% kedvezménnyel vehető meg, vagy a vásárlás összértékéből adnak 50% árelőnyt.

  • Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.

  • Olyan vállalkozás/szolgáltatás is akad, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, melyet meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, hogy milyen időszakban, milyen termékekre vonatkozik a kedvezmény.

  • Sokszor előfordul, hogy a különböző kiszerelésű termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon.

    Figyeljünk a boltok szabálytalanságaira!

    A kereskedő részéről szabálytalan az, ha csak a kedvezmény mértékét tünteti fel  (20 százalékkal olcsóbb), és a valóban fizetendő akciós eladási árat nem írja ki. Ilyenkor gondot okozhat, hogy a vásárló nem tudja előre, hogy pontosan mennyit kell fizetnie...

    Az is előfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken lévő ár már az akciós ár, holott az eredeti ár nem is volt a címkén...

    Amennyiben a pénztárnál a kuponon lévő információk ellenére nem kapunk kedvezményt, és az ügyet nem rendezik helyben, akkor a vásárló beírhat a helyszínen lévő vásárlók könyvébe, amelyre 30 napon belül írásban kell válaszolnia a vállalkozásnak.

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -