Létrehozva: 2015.12.23.

Így trükköznek az áruházak, hogy többet vásárolj

Legtöbbször bele sem gondolunk, milyen apró cselekkel ösztönöznek vásárlásra a boltok és a hipermarketek. Van, ahol a légkondicionálót is erõsebbre állítják, mert a kellemes hûvös ébren tart.

Szerző Brenner Balázs

Jó, ha tudjuk, hogy amikor nem konkrét és a végletekig eltökélt szándékkal térünk be egy üzletbe, nagy esély van rá, hogy a vásárlói döntést befolyásolni igyekvő szakemberek karmai közé kerülünk, állítja egy biztonságtechnikai cég. A Pénzcentrum összeszedte, mik a legkeményebb vásárlásösztönző trükkök a boltokban.

A lap felhívja a figyelmet arra, hogy bizonyos kutatócégek például apró kamerákat dugnak a szupermarketek hűtőkamrájába, hogy rögzítsék a vásárlók szemmozgását. A drágább termékeket így előnyösebb helyzetbe tudják hozni:

oda teszik őket, ahová a leggyakrabban vándorol a pillantásunk.

Nem is gondolnánk, hogy a jó közérzetet hivatott biztosítani az üzletben a zene, a megfelelő színek, illatok és világítás, ugyanis nyugodt, relaxált állapotban hajlamosabbak vagyunk az impulzusvásárlásra.

A fényeken, a világításon a hangsúly

A gyorséttermek előszeretettel használnak piros, narancs és rózsaszín fényeket, gondoljunk csak az M betűs és a Burger láncolatokra. Az általuk használt színek ugyanis izgatóak, gyors evésre késztetnek, így hamarabb ürülnek az asztalok.

Megfigyelhető, hogy a szupermarketek a világításhoz általában tiszta, világos, lágy fényt használnak,

a túl erős fény húsok és halak esetében ugyanis nem előnyös.

A hűtőket is különleges módon világítják meg, hogy az áruk frissebbnek tűnjenek.

Több üzletben is sokszor a bejárathoz kerül a zöldség és gyümölcs, hogy az az illúziónk legyen, piacra érkeztünk. Azt pedig már a kutatások is bebizonyították, hogy a polcokon

a szemmagasságban lévő, tőlünk jobb kézre eső termékekből fogy a legtöbb,

ezért ide teszik a legújabb, legkapósabb, legdrágább dolgokat.

A polcrendezés másik szabálya, hogy mindig tele kell lenniük áruval, mert a tömeg kínálja magát. Senki nem akarja az utolsó tejet vagy az egyetlen megmaradt paprikát megvenni.

És végül egy régi Las Vegas-i trükk: a légkondicionáló azért van mindig kicsit erősebbre van állítva, mert

a kellemes hűvös ébren tart,

így ezzel is arra ösztönzik a vásárlót, hogy maradjon még és költse el észrevétlenül a pénzét.

Szerző Brenner Balázs

Ez is érdekelhet

origo.hu

Játék nélkül juthat fel az elit vb-re a jégkorong-válogatott

origo.hu

Újabb megdöbbentő hírek érkeztek a rákos Katalin hercegnéről

borsonline.hu

Súlyos vonatbalesetről jött hír: nagy késések vannak, most mentenek

ripost.hu

Szentkirályi Alexandra: Már a Szomszédoknak is elegük van

vg.hu

Olajat talált a Mol Magyarországon

origo.hu

Nagyon beteg a Dancing with the Stars táncosa

mindmegette.hu

Ne a boltban vedd meg: ezeken a helyeken magad szedheted az epret!

ripost.hu

Újabb lehetetlen teszt, az emberek 1 százalékába tartozol, ha sikerül

ripost.hu

Nincs visszaút, 4 csillagjegy életet forgatja fel gyökeresen a telihold!

ripost.hu

"Élettelenül fekszik" - Elhunyt a profi sportoló kisbabája, szívszaggató sorokkal búcsúzik

ripost.hu

Még el sem kezdődött, máris megbukott a nézőknél a Való Világ

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

LEHÚZÁS

Így lehet megúszni az online piacteres csalásokat!

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!

MANI

Gyanús e-mail jött? Így védekezz a netes csalók ellen!

MANI

Ezért locsolkodunk húsvéthétfőn?

MANI

Már csak három napod van, hogy pénzt spórolj a lakásbiztosításon, mutatjuk, hogyan