tóth gabi
Az Amerikában kirobbant botrány félmillió autóról szólt - hol lehet a többi?
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a TV2 Mokka című műsorában árulta el a bődületes számot. A kormány már megkezdte az egyeztetéseket az Audi-gyár vezetőségével, de nem készülnek arra, hogy itthon betiltsanak egyes motortípusokat, mert elég szigorúak ahhoz a magyar környezetvédelmi előírások, hogy ezek ne okozzanak problémát.
Igaz, a környezetvédelmi előírások az USA-ban is elég szigorúak voltak: a botrány éppen azon pattant ki, hogy az autók csak a tesztelés közben működő szoftvereknek mutattak megfelelő értékeket. A hivatalos tesztek után a károsanyag-kibocsátást mérő műszerek néha a megengedett határérték negyvenszeresét is kimutatták.
A magyar autóipart még alaposan megrendítheti a Volkswagen-botrány: a vészforgatókönyvek szerint nagyon erős gazdasági visszaesés jöhet, mert a győri autógyár a magyar nemzetgazdaság egyik legjelentősebb szereplője.
Ennek elkerülése érdekében a kormány tárgyal majd a kecskeméti Mercedes-gyár vezérkarával is, akik nem érintettek a botrányban és tagadják, hogy manipulálták volna a motorjaikat vagy a vizsgálati eredményeket, de a Volkswagentől kiinduló botrány az egész autóiparra hatással lesz.