RETRO RÁDIÓ

Bajban Katar! A VISA már nem lesz vb-szponzor. Mit lép a Coca Cola, az Adidas?

Bajban Katar! A VISA már nem lesz  vb-szponzor. Mit lép a Coca Cola, az Adidas?
Martin Dani
Szerző
Martin Dani
Létrehozva2015. 05. 29. 07:29

Anti logo kampány indult a katari foci-vb ellen, de az imázsromboló internetes akció miatt a nagy multinacionális cégek nem álltak volna el a 2022-es foci világbajnokság támogatásától. A FIFA-botrány óta azonban változott a helyzet. A VISA már visszavonta a maga 150 millió dollárját. Vajon mit lép az Adidas, a Coca Cola? Súlyos pénzekrõl van szó.

Korrupció, rabszolgatartás, életveszélyes munkakörülmények – egy internetes csoport szerint ezek jellemzik a 2022-es katari foci-vb előkészületeit. Ezek után nem csoda, hogy anti logo kampány indult a rendezvény szponzorai ellen.

 

Mindez túlságosan nem rázta meg a katari világbajnokság szervezőit, ám amióta a svájci ügyészség közölte, büntetőeljárás keretében vizsgálja, hogyan is kaphatta meg Oroszország a 2018-as, Katar pedig a 2022-es rendezés jogát, a szponzorok kínos helyzetbe kerültek. Nehéz lesz a nevüket adni egy korrupcióval terhelt hátterű sporteseményhez. A VISA már viszavonta 150 millió dolláros támogatását, de a többi nagy multinacionális márkának is lépnie kell.

Előkerültek a régi ügyek

 

Ráadásul most az újságok ismét elkezdték pedzegetni, hogy a stadionokon dolgozó, főleg nepáli munkások embertelen körülmények közt élnek. Nyáron akár az 50 fokos forróságban is munkára küldik őket, útleveleiket elkobozták, és a szerződésük lejártáig vissza sem adják azokat.

A vendégmunkások közül sokan veszítették el rokonaikat a nepáli földrengésben, és szerettek volna hazautazni a temetésükre. Azonban a kérésükre nemet mondtak, az indok: nem tudnák pótolni a kieső munkaerőt az építkezéseken. Az sem titok, hogy sok a munkahelyi baleset.

A brit Guardian tavaly decemberben írt arról, hogy túl sok az embertelen körülmények miatti hirtelen szívhalál.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.