
Kiderült: ezek a munkahelyek szűnnek meg a következő 10 évben
Lehet, hogy a te foglalkozásod is közöttük van. Íme a részletek.
A mesterséges intelligencia megállíthatatlan térnyerése miatt a marketingtől az íráson át a videószerkesztésig és a tervezésig minden területen borús jövő vár az emberi munkaerőre.

Linkee felmérése figyelembe vette a mesterséges intelligencia által jelentett helyettesítési kockázatot, a szerepkörök növekedési előrejelzéseit és a közérdeklődésre vonatkozó adatokat, hogy kiszűrje azokat az állásokat, amelyeket a robotok valószínűleg ki fognak szorítani. A cég ez alapján összeállította azon munkahelyek listáját, amelyek 10 éven belül feleslegessé válnak. Mutatjuk melyek ezek:
Termékmarketing-menedzser
43-as hivatalos kockázati pontszámmal és 39%-os automatizálási valószínűséggel az első helyet ezen a borús listán a termékmarketing-menedzser foglalja el.
Grafikus
A következő helyen a sorban a grafikusok állnak, akiknél az AI által történő helyettesítés aránya 59%.
Egy olyan világban, ahol a termelés árucikké válik, azoknak van előnyük, akik egy szerepkörön túlmutatnak, és az AI-t mérhető eredményekké alakítják
– állapítja meg a kutatás.
Marketingelemző
A marketingelemzőknél aggasztóan magas, 48%-os a helyettesítési kockázat aránya, ezért nekik talán a legjobb, ha más iparágakban kamatoztatják a tudásukat.
SEO-szakértő
Ez szintén egy elég könnyen helyettesíthető szakma, az „androidok” jó helyzetben vannak ahhoz, hogy átvegyék a helyüket az irodában.

BTL marketing szakember
A below-the-line marketing szakemberek szerepkörének növekedési rátája csak 4,9, mivel a Linkee szakértői szerint „ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, a marketingeseknek alapvető készségeket másodlagos tudással kell kiegészíteniük, valódi mesterséges intelligencia ismereteket kell elsajátítaniuk, feljebb kell lépniük a problémaválasztás és pozícionálás terén, és a bevételhez kapcsolódó mutatókkal kell igazolniuk valódi hatékonyságukat”.
Videószerkesztő
Lehetséges-e hollywoodi filmelőzeteseket vagy vállalati promóciós anyagokat mesterségesen létrehozni? Csak azért, mert a videotartalom-szerkesztők esetében az AI-val való helyettesítés kockázata eléri a megdöbbentő 65%-ot.
Rádiós promóciós menedzser
Úgy tűnik lassan az ő munkájuknak is vége. Bár még mindig fontos szerepet töltenek be, de a Linkee-tanulmány szerint a növekedési ütem mínusz százalékában vannak.
Reklámértékesítési ügynök
A reklámértékesítési ügynökök különféle médiaplatformoknak adják el a reklámfelületeket, de fennáll a veszélye annak, hogy jelentéktelenné válnak.
A hirdetési eladások már most is –6,6%-os növekedést mutatnak. A piac azt üzeni nekünk, hogy az ismételhető munka már nem ritkaságszámba megy
– magyarázta Poghosyan.
Ügyfélélmény-specialista
A második legvalószínűbb szakma, amely eltűnik, az ügyfélélmény-specialista. A munkavállalók biztosítják az ügyfelek és a cégek közötti jó interakciót azáltal, hogy összehangolják egymás igényeit és elvárásait, a szomorú valóság azonban az, hogy a költségmegtakarítás most egyre népszerűbb.
Szövegíró
A szövegírók hivatalosan is a legsötétebb jövővel néznek szembe. Ez a munka 85 százalékos mesterséges intelligencia általi helyettesítési kockázati pontszámot kapott - számol be róla az Unilad.







