RETRO RÁDIÓ

A Ryanair az elhunyt férjtől várta a visszatérítési kérelmet

Létrehozva2025. 07. 31. 09:30

A gyászoló özvegy kétségbeesett, amikor a légitársaság közölte vele: csak az utazást lefoglaló személy, azaz a már elhunyt férje, kérhet visszatérítést.

A 44 éves Yvonne Shields-től a Ryanair megtagadta, hogy visszatérítse elhunyt férje, Colin Shields 827 fontos repülőjegyének árát. 

Az özvegy szerint a Ryanair érzéketlenül kezelte az ügyet
Az özvegy szerint a Ryanair érzéketlenül kezelte az ügyet Fotó: Andrew Cutajar / Pexels (illusztráció)

Meghalt a férjétől várja a kérelmet a Ryanair a visszatérítéshez

Colin Shields előző évben foglalta le a repülőjegyet Velencébe, ahol Skóciát képviselte volna egy kerekesszékes labdarúgó-mérkőzésen, 2025 szeptemberében. A férfi, aki egy 14 évvel ezelőtti baleset következtében nyaktól lefelé lebénult, két segítővel utazott volna, akiknek a jegyeit szintén ő fizette ki.

A férfi azonban 2025 áprilisában agyvérzés következtében elhunyt. Yvonne ekkor vette fel a kapcsolatot a Ryanair ügyfélszolgálatával, hogy lemondja a foglalást, és visszatérítést kérjen. A társaság közölte vele, hogy a segítők jegyárát nem térítik vissza, mivel az ellentétes a Ryanair szabályzatával, annak ellenére, hogy azokat Colin fizette. A társaság ugyan jóváhagyott egy 258 fontos visszatérítést Colin jegyére, de Yvonne elmondása szerint ezt sem kapta meg.

Miután újra érdeklődött a visszatérítésről, arról tájékoztatták, hogy nem adhatnak ki információt másnak, csak az eredeti foglalónak, holott korábban már közölte: a foglaló meghalt.

Yvonne elmondta, hogy a Ryanair ügyfélszolgálata végül megszakította vele a beszélgetést, még azután is, hogy benyújtotta férje halotti anyakönyvi kivonatát és a végrehajtói jogosultságot igazoló iratot - írja a Mirror.

Azt mondták, hogy a visszatérítés feldolgozásához kapcsolatba kell lépniük az utasokkal, de nincsenek utasok, akikkel kapcsolatba léphetnék. Azt válaszolták: ‘Sajnáljuk, másban nem tudunk segíteni’, majd bontották a vonalat 

- mondta Yvonne.

A kétgyermekes édesanya szerint a Ryanair teljesen érzéketlenül kezelte az ügyet. 

A Ryanair később bocsánatot kért a történtekért, és elismerte, hogy Yvonne-t hibásan tájékoztatta az egyik ügyfélszolgálati munkatársuk. 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.