
Repülés előtt ezt NE tedd – Ezt a két szokást utálják a légiutas-kísérők
Az Emirates egykori légiutas-kísérője leplezte le, milyen bosszantó szokásai vannak az utasoknak a repülőgép felszállása előtt.
Egy közösségi fórumon indított "Kérdezz bármit" posztjában elárulta, milyen viselkedés idegesítette leginkább a fedélzeten.
Az egyik kérdező azt szerette volna tudni, idegesíti-e a személyzetet, ha az utasok nem figyelnek a biztonsági tájékoztatóra. A válasz egyértelmű volt:
Természetesen idegesít minket, amikor éppen biztosítjuk a kabint, és az utasok még mindig ledöntött háttámlával vagy lehúzott ablakrolóval ülnek
– írta az egykori légiutas-kísérő.
A legtöbb járaton biztonsági videó is lejátszásra kerül, miközben a személyzet bemutatja az életmentő felszerelések – például a mentőmellény és oxigénmaszk – használatát, valamint megmutatják a vészkijáratok helyét. Ennek ellenére sokan teljesen figyelmen kívül hagyják ezeket, a biztonsági kártyákat sem olvassák el, melyeket az ülészsebekbe helyeznek el.

A szabályok szerint felszálláskor és leszálláskor minden háttámlának függőleges helyzetben, a sötétítő rolóknak pedig felhúzva kell lenniük. Ez nem véletlen: az ablakokon keresztül a személyzet jobban látja, ha valami baj van a kabinon kívül, és azonnal szólhat a pilótáknak. A lehajtott ülések és nyitva hagyott tálcák vészhelyzet esetén akadályozzák a menekülést és sérülést is okozhatnak.
A lehajtott tálcák balesetet okozhatnak, ha hirtelen meg kell állni a gépnek
– hangsúlyozta a posztban.
Sokan ezeket a szabályokat semmibe veszik, miközben kényelmesen elhelyezkednek vagy épp takaróba burkolózva próbálnak elbújni a biztonsági övek ellenőrzése elől.
A személyzetnek ilyenkor meg kell győződnie róla, hogy mindenki be van-e kötve, még akkor is, ha az öv takaró vagy kabát alatt van
– árulta el.
A két legidegesítőbb dolog tehát: a lehajtott ülések és a lehúzott sötétítők – ezekkel az utasok már a felszállás előtt ki tudják akasztani a személyzetet, összegzi a névtelenül nyilatkozó stewardess véleményét a Mirror.






