
Air India katasztrófája: Rejtélyes tárgy jelent meg a gépen, közvetlenül a zuhanás előtt
A toronyban ülő légi irányítók már a vészjelzés leadása előtt látták, hogy a gép sorsa hamarosan végzetes fordulatot vesz. Az Air India repülőjén egy különös alkatrész jelent meg a becsapódás előtt, ami szabad szemmel is látható volt.
Air India – az india nemzeti légitársaság üzleti sikereit beárnyékolja a 171-es járat katasztrófája. A repülő Ahmedabadban szállt fel és rövid, 32 másodperces út után csapódott a reptér mögötti házak közé. A baleset 2025. június 12-én történt. A Londonba tartó gép fekete dobozait megtalálták, ám közel egy hónap kellett ahhoz, hogy kiderüljön, a hajtóművek nem maguktól álltak le, hanem azért, mert azokat az egyik pilóta, eddig ismeretlen okból kikapcsolta. A becsapódásnak 260 áldozata és egy túlélője volt.

Ezt rögzítette az Air India fekete doboza
A gép rutinszerű felszállást hajtott végre. A kifutón 283 kilométeres felszállási sebességre gyorsult, majd elhagyva a betont 333 kilométerre gyorsult. A fékszárnyak állása szabályos volt, a futóműkar megfelelően állt. A hajtóművek a levegőben, egy másodpercnyi különbséggel álltak le, miután kapcsolóikat valamelyik pilóta RUN állásból, CUTOFF-ba helyezte. A gép közel járt a toronyhoz, a légi irányítók pedig látták, amint a gép törzsén kinyílik egy kis légcsavar. Akkor már tudták, a gép sorsa megpecsételődött.

Elkerülhetetlen volt a becsapódás
A propeller ugyanis akkor nyílik ki, amikor a repülőn teljesen megszűnik az energiaellátás, azaz nincs áram, mert már egyik hajtómű sem üzemel. Az apró légcsavart a menetszél mozgatja, ami egy generátort meghajtva minimális áramot tud biztosítani a gépnek. De nem azon a magasságon, ahol a 171-es járat akkor még járt. A toronyban elhűlve figyelték a gép alacsony repülési magasságát és a propellert meglátva tudták, a repülő becsapódása elkerülhetetlen. Ezek után 10 másodperccel hallatszott a pilóták segélykérése, majd az egyik hajtómű újraindításának dübörgő hangja, végül a földet érés szörnyű robaja.






