kulcsár edina
Mindig van mivel borzolni a kedélyeket. A népszerű város lakói nem értik a turistákat.
Léteznek illatok, melyet elképesztő tudású parfümőrök, úgynevezett Orrok képesek reprodukálni, különböző vegyületekkel, illatanyagokkal újraalkotni. Nos, az észak-olaszországi Comói-tó levegője nem ilyen. Azt dörzsölt kereskedők egy az egyben alumínium palackba zárják és jó pénzért kínálják a tárgyi emlékeket gyűjtő turistáknak. A helyiek szerint szégyenteljes, ahogyan termékké varázsolják városukat – írja a brit Mirror.
Az olaszországi Como népszerű üdülőváros, főként a városban található hatalmas Comói-tó miatt. A lélegzetelállító látványt nyújtó város lakói nem szívlelték különösen azt, amit tettek velük. A helyi szuvenírboltokban egyre többször jelennek meg a comói levegőt reklámozó konzervek. Azt állítják, hogy minden egyes 10 eurós doboz 0,93% argont, 0,04% szén-dioxidot, valamint a tóparton található kis mennyiségű nitrogént és neont tartalmaz. A termék mögött az az elképzelés áll, hogy a tóba és a festői környezetbe beleszerető látogatók a kiruccanás után haza akarnak majd vinni magukkal egy kis darabot a városból. A helyiek szerint ez nem ugyanaz, mintha magában a városban élnének az emberek és, hogy ennél az is több élményt nyújt, ha valóban beleszívnak a comói levegőbe. Mások szerint a város hírnevéből akarnak meggazdagodni azok, akik a levegőt árulják és ezzel teljes mértékben megalázzák a várost és annak lakóit. Hogy meddig vezet a konzerváruként piacra dobott levegő és Como város lakóinak szembenállása, azt nem tudni, de gyaníthatóan jogi lépéseket fognak tenni a levegőt áruló egyének és cégek ellen.