KÜLFÖLD

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.08.14.

Axios: Kamala Harris fizetett hirdetésként terjeszt álhíreket a Google keresőjében

A demokrata elnökjelölt egy végtelenül egyszerű, de annál alávalóbb technikával hamisítja a híreket.

Kamala Harris hivatalban lévő amerikai alelnök, és a Demokrata Párt legesélyesebb elnökjelöltje fizetett hirdetésekben terjeszt álhíreket a Google oldalán - írja hétfőn megjelent tényfeltáró cikkében az Axios amerikai hírportál. A jobboldali elhajlással egyáltalán nem vádolható lap vizsgálata szerint Donald Trump kampánycsapata egyáltalán nem alkalmazza ezt a módszert, Harris stábja viszont egy valóságos "fake news gyárat" üzemeltet a hamis információk terjesztése érdekében. 

Kamala Harris fizetett álhíreket terjeszt a Google keresőjében

Az Axios beszámolója szerint Kamala Harris kampánycsapata egy végtelenül egyszerű, de annál alávalóbb technikával hamisítja a híreket. Először is keresnek egy megbízhatónak tartott hírügynökségi (Reuters, Associated Press, stb.) beszámolót a regnáló alelnök valamilyen intézkedéséről vagy ígéretéről, majd a hír címét teljesen átírva fizetett hirdetésként továbbközlik azt a Google keresőjében - miközben a forrás logóját és nevét változatlanul hagyják. A Harris által módosított hírek tehát valódi cikkekre mutatnak, de azok címe és tartalma csak részben, vagy egyáltalán nincs átfedésben az elnökjelölt hirdetéseivel. Ezzel a módszerrel Harris stábja egyértelműen azt igyekszik kihasználni, hogy egyre több hírfogyasztó lusta megnyitni a cikkeket, és kizárólag a szalagcímek elolvasásával tájékozódik. A nagy hírügynökségek arculatának felhasználásával pedig a szerkesztett álhírek hitelesség próbálják erősíteni.

Az Axios gyűjtése szerint Harris stábja legalább egy tucat nemzetközileg elismert hírügynökség és hírportál, köztük a The Guardian, a Reuters,  a CBS News, az Associated Press és a PBS nevével élt vissza. De olyan regionális és kisebb kiadványok arculatát is lenyúlták, mint az észak-dakotai WDay Radio. 

Az egyik szerkesztett hirdetést, amely a The Guardian nevével élt vissza, például a következő címmel tették közzé: „Harris alelnök harcol az abortusztilalom ellen – Harris megvédi a reprodukciós szabadságát”, miközben a hírportál cikke egy teljesen más, kevésbé hízelgő címmel jelent meg.

„Noha pontosan értjük, hogy egy szervezet miért él vissza a Guardian megbízható márkanevével, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ezt megfelelően és az engedélyünkkel teszi. Megkeressük a Google-t további információkért erről a gyakorlatról”

- fogalmazott az Axios megkérésesésre a Guardian szóvivője. A többi érintett hírportál egyébként azt állította: fogalmuk sem volt, hogy Harris kampánycsapata lenyúlja arculatukat. 

A Google nem kívánt megszólalni az ügyben, ugyanakkor az Axios beszámolója szerint Harris gyakorlata nem sérti a cég irányelveit, ugyanis az általa feladott hirdetéseket felcimkézi a techvállalat, így szerintük rendben is van a dolog.

A Daily Caller beszámolója szerint Kamala Harris kampánya felett folyamatosan gyűlnek a viharfelhők, és a Google-botrány csak egy újabb kínos ügy a sorban. Az elmúlt héten például attól volt hangos a sajtó, hogy belső feszültségektől terhes a demokrata jelölt kampánycsapata, hiába bírja a Demokrata Párt teljes támogatását. A konfliktust az okozza, hogy Harris stábjának Biden stratégiájához kell alkalmazkodnia, ráadásul Biden azon embereivel is együtt kell működniük, akik korábban Kamala Harris rosszhírét keltették a párton belül.

Az elmúlt időszakban Harrist azért is keményen kritizálták, mert a három héttel ezelőtt elindított kampánya során még egyetlen alkalommal sem adott interjút vagy sajtótájékoztatót, de még a sajtómegkeresésekre sem hajlandó válaszolni.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek