RETRO RÁDIÓ

Axios: Kamala Harris fizetett hirdetésként terjeszt álhíreket a Google keresőjében

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2024. 08. 14. 18:49

A demokrata elnökjelölt egy végtelenül egyszerű, de annál alávalóbb technikával hamisítja a híreket.

Kamala Harris hivatalban lévő amerikai alelnök, és a Demokrata Párt legesélyesebb elnökjelöltje fizetett hirdetésekben terjeszt álhíreket a Google oldalán - írja hétfőn megjelent tényfeltáró cikkében az Axios amerikai hírportál. A jobboldali elhajlással egyáltalán nem vádolható lap vizsgálata szerint Donald Trump kampánycsapata egyáltalán nem alkalmazza ezt a módszert, Harris stábja viszont egy valóságos "fake news gyárat" üzemeltet a hamis információk terjesztése érdekében. 

Kamala Harris fizetett álhíreket terjeszt a Google keresőjében

Az Axios beszámolója szerint Kamala Harris kampánycsapata egy végtelenül egyszerű, de annál alávalóbb technikával hamisítja a híreket. Először is keresnek egy megbízhatónak tartott hírügynökségi (Reuters, Associated Press, stb.) beszámolót a regnáló alelnök valamilyen intézkedéséről vagy ígéretéről, majd a hír címét teljesen átírva fizetett hirdetésként továbbközlik azt a Google keresőjében - miközben a forrás logóját és nevét változatlanul hagyják. A Harris által módosított hírek tehát valódi cikkekre mutatnak, de azok címe és tartalma csak részben, vagy egyáltalán nincs átfedésben az elnökjelölt hirdetéseivel. Ezzel a módszerrel Harris stábja egyértelműen azt igyekszik kihasználni, hogy egyre több hírfogyasztó lusta megnyitni a cikkeket, és kizárólag a szalagcímek elolvasásával tájékozódik. A nagy hírügynökségek arculatának felhasználásával pedig a szerkesztett álhírek hitelesség próbálják erősíteni.

Az Axios gyűjtése szerint Harris stábja legalább egy tucat nemzetközileg elismert hírügynökség és hírportál, köztük a The Guardian, a Reuters,  a CBS News, az Associated Press és a PBS nevével élt vissza. De olyan regionális és kisebb kiadványok arculatát is lenyúlták, mint az észak-dakotai WDay Radio. 

Az egyik szerkesztett hirdetést, amely a The Guardian nevével élt vissza, például a következő címmel tették közzé: „Harris alelnök harcol az abortusztilalom ellen – Harris megvédi a reprodukciós szabadságát”, miközben a hírportál cikke egy teljesen más, kevésbé hízelgő címmel jelent meg.

„Noha pontosan értjük, hogy egy szervezet miért él vissza a Guardian megbízható márkanevével, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ezt megfelelően és az engedélyünkkel teszi. Megkeressük a Google-t további információkért erről a gyakorlatról”

- fogalmazott az Axios megkérésesésre a Guardian szóvivője. A többi érintett hírportál egyébként azt állította: fogalmuk sem volt, hogy Harris kampánycsapata lenyúlja arculatukat. 

A Google nem kívánt megszólalni az ügyben, ugyanakkor az Axios beszámolója szerint Harris gyakorlata nem sérti a cég irányelveit, ugyanis az általa feladott hirdetéseket felcimkézi a techvállalat, így szerintük rendben is van a dolog.

A Daily Caller beszámolója szerint Kamala Harris kampánya felett folyamatosan gyűlnek a viharfelhők, és a Google-botrány csak egy újabb kínos ügy a sorban. Az elmúlt héten például attól volt hangos a sajtó, hogy belső feszültségektől terhes a demokrata jelölt kampánycsapata, hiába bírja a Demokrata Párt teljes támogatását. A konfliktust az okozza, hogy Harris stábjának Biden stratégiájához kell alkalmazkodnia, ráadásul Biden azon embereivel is együtt kell működniük, akik korábban Kamala Harris rosszhírét keltették a párton belül.

Az elmúlt időszakban Harrist azért is keményen kritizálták, mert a három héttel ezelőtt elindított kampánya során még egyetlen alkalommal sem adott interjút vagy sajtótájékoztatót, de még a sajtómegkeresésekre sem hajlandó válaszolni.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.