tóth gabi
Egy halász azt állítja, döntő nyomra bukkant a 2014-ben eltűnt utasszállító ügyében.
Egy halász azt állítja, hogy döntő nyomra bukkant a Malaysia Airlines eltűnt MH370-es járatának a rejtélyében. A Boeing 777-es Malajziából Kínába tartó útja során tűnt el 2014. március 8-án, 227 utassal és 12 fős személyzettel a fedélzetén.
Bár azóta is találtak törmelékdarabokat, a kiterjedt tengeri kutatások nem tárták fel a gép végső nyughelyét. De a nyugdíjas ausztrál halász, Kit Olver (77) talán tudja, hol kell keresniük a hatóságokat.
Olver azt állítja, hogy mélytengeri vonóhálós hajója 2014 szeptemberében vagy októberében kotorta ki egy kereskedelmi repülőgép szárnyát. Azt mondta, hogy a Déli-óceánon tartózkodott, nagyjából 55 km-re Dél-Ausztrália partjaitól.
"Egy nagy sugárhajtású repülőgép rohadt nagyszerű szárnya volt" - mondta Olver a The Sydney Morning Heraldnak . "Megkérdőjeleztem magam; kerestem a kiutat ebből. Bárcsak soha ne láttam volna ezt a dolgot… de ott van. Egy repülőgép szárnya volt."
Olver fiatalabb korában pilótaengedéllyel rendelkezett, és több kisgépet is vezetett. Biztos volt benne, hogy a szárny, amelyre az óceánban bukkant, nem egy kis magánrepülőgépé.
George Currie, a hajó legénységének egyik tagja megerősítette: egy hihetetlenül nehéz szárnyat fogtak, amely elszaggatta a hálót és olyan nagy volt, hogy nem fért el a fedélzeten. "Amint megláttam, tudtam, mi az. Nyilvánvalóan egy kereskedelmi repülőgép szárnya volt, vagy annak egy nagy része. Fehér volt, és nyilvánvalóan nem katonai repülőgéptől vagy kisrepülőtől származott."
Olver elmondta, hogy azonnal felvette a kapcsolatot az Ausztrál Tengerészeti Biztonsági Hatósággal (AMSA), amint visszatért a kikötőbe, és azt mondták neki, hogy valószínűleg egy orosz szállítóhajóról eshetett le a darab. Az AMSA azt mondta a The Sydney Morning Heraldnak, hogy nem kommunikált Olverrel.