tóth gabi
2035-től már nem lehet eladni belsőégésű motoros új autót az EU-ban
Korszakváltás az autópiacon! Felmerül a kérdés: Hogyan fog kinézni a jövőben a benzin- és gázolajellátás?
2035-től tilos az EU-ban új belsőégésű motoros autók értékesítése. Nemsokkal a bejelentés után a TotalEnergies francia energiavállalat úgy döntött, hogy megválik mintegy 1200 németországi benzinkútjától. A német Bild azt írja, hogy 2035 után még jópár évnek el kell telnie, mire a benzin és diesel hajtású autók eltűnnek a piacról. Egy friss adat szerint Németországban 48,5 millió autó van forgalomban, ez rekordérték, ebből azonban csupán egymillió a tisztán elektromos járművek száma.
A lap megkérdezte Herbert W. Rablt, a német Benzinkút Érdekszövetség (TiV) szóvivőjét, aki úgy látja, hogy jelen állás szerint még 2040-ben és 2050-ben is vásárolható majd üzemanyag. Rabl ugyanakkor megjegyzi, hogy felgyorsulhat az elektromos autókra valló átállás, ha egy szélsőséges esemény következik be a klímaváltozás következtében, például Hamburg víz alá kerül.
A szakember ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy minden bizonnyal egyre többe kerül majd a tankolás.
Korábban írtunk róla, hogy hiába tiltakoztak Nobel-díjas tudósok, klímakutatók a német atomerőművek leállítása ellen, az Olaf Scholz vezette német kormány elhitte a zöldpárti politikusok érvelését, ami úgy szólt, az atomerőművek leállítása olcsóbbá teszi az áramot. Németország április 15-én leállította a még működő három atomerőművét, de az árzuhanás nem következett be. Mi több, fogyasztók ezrei kénytelenek többet fizetni az áramért, mert a piacvezető Eon június 1-től 45 százalékkal emelte az áram árát Észak-Rajna- Vesztfáliában (NRW).
A Verivox összehasonlító portál számítás szerint ily módon egy háromfős NRW-beli háztartásban júniustól 2125 eurót kell fizetni évi 4000 kilowattóra áramfogyasztásért. Ez forintra átszámítva havi 66 ezer forint. Ugyanekkora lakossági áramfogyasztás Magyarországon a kedvezményes tarifa feletti részt piaci áron számítva 16 ezer forintot tenne ki.