RETRO RÁDIÓ

E-autó? A németek többsége nem kér belőle, a munkahelyek elvesztésétől tartanak

Létrehozva2022. 12. 16. 16:25

A németek többsége szerint az e-autók nem alkalmasak mindennapi használatra. Attól is tartanak, hogy munkahelyek szünnek meg az autóiparban.

Az EU komolyan gondolja, hogy 2035-től már csak zéró emissziós új autókat lehet értékesíteni, vagyis a személygépkocsik esetében leáll a belső égésű motorok gyártása. 

Workers,Are,Assembling,Engines,In,Factories,,Which,Are,At,The
Fotó: Shutterstock

A gond az, hogy németek abszolút többsége (51 százalék) szerint az elektromos autók használhatatlanok a mindennapi életben. Legalábbis ezt mutatja a Bild exkluzív INSA gyorskutatásának eredménye. A teljes népességen belül csak a Zöldek (64 százalék) és az FDP (68 százalék) hívei gondolják úgy, hogy az elektromos autók alkalmasak normál célokra. Sok német abban látja a kiutat a maga számára, hogy a lehető leghosszabb ideig használja majd 2035 után is a kocsiját.

Amíg a rozsda tőle el nem választ…

Az INSA felmérése szerint a dízel- vagy benzinmotoros autóval rendelkező válaszadók 70 százaléka azt mondja, ameddig csak lehet, a régi autóját vezeti. Vagyis, ha nem is holtomiglan-holtodiglan, de mindenképpen addig, amíg a „rozsda el nem választja tőle”.

Steffi Lemke zöld környezetvédelmi miniszter a belső égésű motorok gyártásának végét a hatékony klímavédelem felé tett fontos lépésként üdvözölte. Ugyanakkor a kutatás szerint németek 43 százaléka aggódik a német autóipar jövője miatt.

Politikai prés alatt a VW

 Jogos lehet az autóipar jövője miatti aggodalom, különösen azóta, hogy a Zöldek politikusa, Julia Willie Hamburg, Alsó-Szászország új oktatási minisztere és miniszterelnök-helyettese bekerült a VW felügyelőbizottsági tagjai közé. A VW igazgatóságának megfigyelése és tanácsadás lesz a feladata.  A weboldalán ezt írja: Nincs autóm, szeretek biciklizni. A z alsó-szászországi zöldek kemény követeléslistát állítottak össze a VW-vel szemben. Azt akarják, hogy már 2030 után se kerülhessen több új belső égésű motoros jármű a piacra. Ez az igény lényegesen radikálisabb, mint a VW-csoport jelenlegi belső égésű motorterve. Az autóóriás célja a belső égésű motorok fokozatos kivonása valamikor 2033 és 2035 között.  

Munkahelyek veszélyben

Az átalakulás megvalósítása érdekében a VW-nek el kell távolodnia a „nehéz SUV-któl a kisebb, könnyebb és fenntarthatóbb járművek felé”. Az eredmény egyértelmű: az „üzletág átalakítása” (többek között az e-autókra való átállás) „középtávon a munkahelyek csökkenéséhez vezet a VW-nél”. A belső égésű motorok megszűnésével még a közepes méretű beszállítók is elveszítik korábbi megrendeléseiket. Ez azt jelenti, hogy több munkahely szűnik meg. Ráadásul a Zöldek  azt követelik, hogy a VW kínai gyáraiban sürgősen emberi jogi ellenőrzést kell tartani, tényfeltáró bizottság kiküldésével. A VW évek óta Kínában adja el autóinak nagy részét, és hatalmas gyárakat működtet az országban.

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.