tóth gabi
A németek többsége szerint az e-autók nem alkalmasak mindennapi használatra. Attól is tartanak, hogy munkahelyek szünnek meg az autóiparban.
Az EU komolyan gondolja, hogy 2035-től már csak zéró emissziós új autókat lehet értékesíteni, vagyis a személygépkocsik esetében leáll a belső égésű motorok gyártása.
A gond az, hogy németek abszolút többsége (51 százalék) szerint az elektromos autók használhatatlanok a mindennapi életben. Legalábbis ezt mutatja a Bild exkluzív INSA gyorskutatásának eredménye. A teljes népességen belül csak a Zöldek (64 százalék) és az FDP (68 százalék) hívei gondolják úgy, hogy az elektromos autók alkalmasak normál célokra. Sok német abban látja a kiutat a maga számára, hogy a lehető leghosszabb ideig használja majd 2035 után is a kocsiját.
Az INSA felmérése szerint a dízel- vagy benzinmotoros autóval rendelkező válaszadók 70 százaléka azt mondja, ameddig csak lehet, a régi autóját vezeti. Vagyis, ha nem is holtomiglan-holtodiglan, de mindenképpen addig, amíg a „rozsda el nem választja tőle”.
Steffi Lemke zöld környezetvédelmi miniszter a belső égésű motorok gyártásának végét a hatékony klímavédelem felé tett fontos lépésként üdvözölte. Ugyanakkor a kutatás szerint németek 43 százaléka aggódik a német autóipar jövője miatt.
Jogos lehet az autóipar jövője miatti aggodalom, különösen azóta, hogy a Zöldek politikusa, Julia Willie Hamburg, Alsó-Szászország új oktatási minisztere és miniszterelnök-helyettese bekerült a VW felügyelőbizottsági tagjai közé. A VW igazgatóságának megfigyelése és tanácsadás lesz a feladata. A weboldalán ezt írja: Nincs autóm, szeretek biciklizni. A z alsó-szászországi zöldek kemény követeléslistát állítottak össze a VW-vel szemben. Azt akarják, hogy már 2030 után se kerülhessen több új belső égésű motoros jármű a piacra. Ez az igény lényegesen radikálisabb, mint a VW-csoport jelenlegi belső égésű motorterve. Az autóóriás célja a belső égésű motorok fokozatos kivonása valamikor 2033 és 2035 között.
Az átalakulás megvalósítása érdekében a VW-nek el kell távolodnia a „nehéz SUV-któl a kisebb, könnyebb és fenntarthatóbb járművek felé”. Az eredmény egyértelmű: az „üzletág átalakítása” (többek között az e-autókra való átállás) „középtávon a munkahelyek csökkenéséhez vezet a VW-nél”. A belső égésű motorok megszűnésével még a közepes méretű beszállítók is elveszítik korábbi megrendeléseiket. Ez azt jelenti, hogy több munkahely szűnik meg. Ráadásul a Zöldek azt követelik, hogy a VW kínai gyáraiban sürgősen emberi jogi ellenőrzést kell tartani, tényfeltáró bizottság kiküldésével. A VW évek óta Kínában adja el autóinak nagy részét, és hatalmas gyárakat működtet az országban.