RETRO RÁDIÓ

Kulturális önfeladás mesterfokon: botrányos reklámfilmet készített a SAS légitársaság

Kulturális önfeladás mesterfokon: botrányos reklámfilmet készített a SAS légitársaság
Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2020. 02. 12. 16:13

A globalizmus és a nyílt társadalmak eszméjének oltárán még a kulturális gyökereit is hajlandó volt feláldozni a világ egyik legnagyobb légitársasága.

A dán, norvég és svéd összefogással működő Scandinavian Airlines (SAS) botrányos reklámfilmet készített arról, hogy mit jelent vállalat számára a skandináv kultúra és történelem.

A majdnem 3 perces videó – ami a „Mi az igazán skandináv?” nevet viseli – határozottan amellett foglal állást, hogy a skandináv kultúrkör, mint olyan, nem létezik, hisz minden, ami Dániát, Norvégiát, vagy épp Svédországot különlegessé teszi, azt valójában csak más kultúrákról másolták le ezek a nemzetek.

A YouTube-ra is feltöltött videó talán legmegbotránkoztatóbb része, amikor egy afrikai származású fekete férfi azt mondja, „nem tesszük másképp a dolgukat, mint a viking őseik”. Emellett olyan kijelentéseket is elhangzanak, mint például, hogy a svéd gasztronómia egyik legmeghatározóbb étele, a svéd húsgolyó nem svéd eredetű, hanem török, vagy a danish pastry-nek nevezett dán pékáru sem dán, hanem osztrák.

Az ilyen és ehhez hasonló kijelentéssekkel azt szerette volna alátámasztani a SAS reklámfilmje, hogy a skandináv országok mindig olyan befogadóak voltak a történelemben, mint amilyen a jelenkorban.

Az üzenet egyértelmű: Skandináv kultúra nem létezik! Semmi sem igazán skandináv, minden csak másolat.

A reklámfilmet – nem meglepő módon – mély megvetéssel fogadták a skandinávok. A Youtube-on még a hozzászólás lehetőségét is le kellett tiltani, ott ugyanis nyomdafestéket nem tűrő vélemények jelentek meg.

A cikk írásának pillanatában 19 ezren kattintottak „nem tetszik” gombra, és mindösszesen 521-en a felfele mutató hüvelykujjra.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.