Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2020.02.12.

Kulturális önfeladás mesterfokon: botrányos reklámfilmet készített a SAS légitársaság

A globalizmus és a nyílt társadalmak eszméjének oltárán még a kulturális gyökereit is hajlandó volt feláldozni a világ egyik legnagyobb légitársasága.

A dán, norvég és svéd összefogással működő Scandinavian Airlines (SAS) botrányos reklámfilmet készített arról, hogy mit jelent vállalat számára a skandináv kultúra és történelem.

A majdnem 3 perces videó – ami a „Mi az igazán skandináv?” nevet viseli – határozottan amellett foglal állást, hogy a skandináv kultúrkör, mint olyan, nem létezik, hisz minden, ami Dániát, Norvégiát, vagy épp Svédországot különlegessé teszi, azt valójában csak más kultúrákról másolták le ezek a nemzetek.

A YouTube-ra is feltöltött videó talán legmegbotránkoztatóbb része, amikor egy afrikai származású fekete férfi azt mondja, „nem tesszük másképp a dolgukat, mint a viking őseik”. Emellett olyan kijelentéseket is elhangzanak, mint például, hogy a svéd gasztronómia egyik legmeghatározóbb étele, a svéd húsgolyó nem svéd eredetű, hanem török, vagy a danish pastry-nek nevezett dán pékáru sem dán, hanem osztrák.

Az ilyen és ehhez hasonló kijelentéssekkel azt szerette volna alátámasztani a SAS reklámfilmje, hogy a skandináv országok mindig olyan befogadóak voltak a történelemben, mint amilyen a jelenkorban.

Az üzenet egyértelmű: Skandináv kultúra nem létezik! Semmi sem igazán skandináv, minden csak másolat.

A reklámfilmet – nem meglepő módon – mély megvetéssel fogadták a skandinávok. A Youtube-on még a hozzászólás lehetőségét is le kellett tiltani, ott ugyanis nyomdafestéket nem tűrő vélemények jelentek meg.

A cikk írásának pillanatában 19 ezren kattintottak „nem tetszik” gombra, és mindösszesen 521-en a felfele mutató hüvelykujjra.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek