tóth gabi
Megszólalt a szakértő a festmény körül keringő teóriáról.
Alapos fejtőrést okozott a művészetkedvelők körében egy 150 éves festmény. A zűrzavart az okozta, hogy egyesek szerint a kép főszereplője, mintha egy iPhonet tartana a kezében.
A műalkotás, amelynek címe "A várt", és amelyet Ferdinand George Waldmuller festett az 1860-as években, nagyon is korhű volt. Azonban a nézők új perspektívát adtak neki, mivel a kép alanya - egy sétáló nő – mintha egy modern kori készülékbe merülne.
A jelenetben a nő előrefelé lépked, látszólag nem törődve a környezetével, miközben láthatóan egy iPhonet nyomkod, mintha csak napjaink embere lenne. A nő egyébként egy férfi felé sétál, aki az előtérben egy virágot tartva várakozik rá.
A festmény még 2017-ben vált internetes szenzációvá, amikor a németországi Münchenben, a Neue Pinakothek Múzeumban kiállították. Akkor szúrták ki a művészetkedvelők a rejtélyes modern készüléket a festményen.
A valóság azonban kevésbé fantasztikus: a múzeum magyarázata szerint a nő valójában egy énekeskönyvre koncentrál, ami inkább a spirituális fókuszát jelzi, mint a férfi romantikus gesztusa iránti érdeklődését.
„Engem leginkább az ragadott meg, hogy a technológia változása mennyire megváltoztatta a festmény értelmezését, és bizonyos értelemben az egész kontextusát. A nagy változás az, hogy 1850-ben vagy 1860-ban minden egyes néző énekeskönyvként vagy imakönyvként azonosította volna azt a tárgyat, amelybe a lány elmerül. Ma már senki nem tudná nem észrevenni a hasonlóságot egy tizenéves lány jelenetével, aki az okostelefonján a közösségi médiába merül el” – osztotta meg véleményét Peter Russell szakértő.