RETRO RÁDIÓ

Kitálalt a Forma–1-be vágyó pilótalány: csak erre kellenek az autóversenyzőnők?

Kitálalt a Forma–1-be vágyó pilótalány: csak erre kellenek az autóversenyzőnők?
vav
Szerző
vav
Létrehozva2021. 01. 12. 10:30

Szerinte csak reklámfogásnak használják őket az istállók. Sophiát már a sportolói Oscar-gálán is díjazták.

Bő két éve horrorisztikus bukást élt túl (Makaóban 276 km/h-s sebességgel repült neki autójával egy fotós állványzatnak), de a felépülése óta újra azért küzd Sophia Flörsch, hogy az F1-be jusson. A még mindig csak 20 éves német autóversenyző most kifakadt: szerinte a királykategória vezetőinek csak mosolyogni kellenének a női pilóták.

Fotó: Instagram

„Akadt már néhány nő, akiket támogattak a Forma–1 csapatai, de mindig csak arra kellettek, hogy vigyorogjanak a kamerákba. Pedig fontos lenne, hogy a lányok ugyanannyi esélyt és segítséget kapjanak, mint a fiúk”

– idézte Sophia kifakadását a Bild.

A leggyorsabb német autóversenyzőnő eddig a Forma–3-ig jutott. A Ferrari istálló utánpótlásképző akadémiájára nemrég keresni kezdték ugyan kifejezetten a hölgy pilótákat, de szerinte ez is csak egy ügyes reklámfogás.

„Amíg csak a marketingosztálynak kellünk, semmi sem fog változni az autósportban. Kellenének olyan vezetők, akik igazán hisznek az autóversenyzőnőkben, és nem csak nagyobb felhajtást akarnak kelteni velünk”

– mondta Sophia, akit négyéves korától gokartozva csapott meg a benzingőz.

 

Bikinimodellnek is beillene, de ő autóversenyzőként bizonyítana:

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Sophia 👑 (@sophiafloersch) által megosztott bejegyzés

Az F1 korábbi legendás vezetője, Bernie Ecclestone sokáig hiába küzdött azért, versenyzőnővel színesítse a mezőnyt. Az amerikai szériákban sikeres, a tengerentúlon óriási népszerűségnek örvendő Danica Patrickot azonban hiába csábította. A többi próbálkozó pedig legfeljebb tesztpilóta-státuszig jutott el, és – mint például a Lotusnál és a Renault-nál is megfordult spanyol Carmen Jordá (alábbi képünkön) – valóban többször kerültek a hírekbe bikinis fotóik, semmint a teljesítményük révén.

A királykategóriás sorozatban legutóbb 1992-ben versenyezhetett volna az olasz Giovanna Amati, de a Brabhammel három próbálkozásból egyszer sem jutott túl a selejtezőkön. Az első nő is olasz volt: Maria Teresa de Filippis 1958-ban, a Belga Nagydíjon tizedikként végzett. Pontot (pontosabban egy felet) eddig csak Maria Grazia Lombardi nyert: Amatiék honfitársnője a hetvenes években tucatnyi futamon állt rajthoz, és a több néző halála miatt félbeszakadt '75-ös Spanyol Nagydíjon a hatodik helyen leintve kapott fél pontot.

Tragédia lett a vége

A spanyol María de Villota 2012-ben a Marussia istálló tesztpilótája volt. A korábbi F1-versenyző Emilio de Villota lánya azon a nyáron a duxford-i reptéren tesztelve, 65 km/h-s sebességgel nekiütközött egy kamion leeresztett rámpájának, amely a fejét találta el. Koponyatörést szenvedett, a jobb szemére megvakult, elvesztette a szaglását és ízérzékelését, és később is gyakori fejfájás kínozta. Egy év múlva feleségül ment személyi edzőjéhez, majd három hónappal később – pontosan egy évvel azután, hogy a balesetét követően először a nyilvánosság elé lépett – szívinfarktusban meghalt. Ezt a balesete következtében fellépő neurológiai rendellenesség okozta.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.