tóth gabi
Szerinte csak reklámfogásnak használják őket az istállók. Sophiát már a sportolói Oscar-gálán is díjazták.
Bő két éve horrorisztikus bukást élt túl (Makaóban 276 km/h-s sebességgel repült neki autójával egy fotós állványzatnak), de a felépülése óta újra azért küzd Sophia Flörsch, hogy az F1-be jusson. A még mindig csak 20 éves német autóversenyző most kifakadt: szerinte a királykategória vezetőinek csak mosolyogni kellenének a női pilóták.
„Akadt már néhány nő, akiket támogattak a Forma–1 csapatai, de mindig csak arra kellettek, hogy vigyorogjanak a kamerákba. Pedig fontos lenne, hogy a lányok ugyanannyi esélyt és segítséget kapjanak, mint a fiúk”
– idézte Sophia kifakadását a Bild.
A leggyorsabb német autóversenyzőnő eddig a Forma–3-ig jutott. A Ferrari istálló utánpótlásképző akadémiájára nemrég keresni kezdték ugyan kifejezetten a hölgy pilótákat, de szerinte ez is csak egy ügyes reklámfogás.
„Amíg csak a marketingosztálynak kellünk, semmi sem fog változni az autósportban. Kellenének olyan vezetők, akik igazán hisznek az autóversenyzőnőkben, és nem csak nagyobb felhajtást akarnak kelteni velünk”
– mondta Sophia, akit négyéves korától gokartozva csapott meg a benzingőz.
Bikinimodellnek is beillene, de ő autóversenyzőként bizonyítana:
Az F1 korábbi legendás vezetője, Bernie Ecclestone sokáig hiába küzdött azért, versenyzőnővel színesítse a mezőnyt. Az amerikai szériákban sikeres, a tengerentúlon óriási népszerűségnek örvendő Danica Patrickot azonban hiába csábította. A többi próbálkozó pedig legfeljebb tesztpilóta-státuszig jutott el, és – mint például a Lotusnál és a Renault-nál is megfordult spanyol Carmen Jordá (alábbi képünkön) – valóban többször kerültek a hírekbe bikinis fotóik, semmint a teljesítményük révén.
A királykategóriás sorozatban legutóbb 1992-ben versenyezhetett volna az olasz Giovanna Amati, de a Brabhammel három próbálkozásból egyszer sem jutott túl a selejtezőkön. Az első nő is olasz volt: Maria Teresa de Filippis 1958-ban, a Belga Nagydíjon tizedikként végzett. Pontot (pontosabban egy felet) eddig csak Maria Grazia Lombardi nyert: Amatiék honfitársnője a hetvenes években tucatnyi futamon állt rajthoz, és a több néző halála miatt félbeszakadt '75-ös Spanyol Nagydíjon a hatodik helyen leintve kapott fél pontot.
Tragédia lett a vége
A spanyol María de Villota 2012-ben a Marussia istálló tesztpilótája volt. A korábbi F1-versenyző Emilio de Villota lánya azon a nyáron a duxford-i reptéren tesztelve, 65 km/h-s sebességgel nekiütközött egy kamion leeresztett rámpájának, amely a fejét találta el. Koponyatörést szenvedett, a jobb szemére megvakult, elvesztette a szaglását és ízérzékelését, és később is gyakori fejfájás kínozta. Egy év múlva feleségül ment személyi edzőjéhez, majd három hónappal később – pontosan egy évvel azután, hogy a balesetét követően először a nyilvánosság elé lépett – szívinfarktusban meghalt. Ezt a balesete következtében fellépő neurológiai rendellenesség okozta.