RETRO RÁDIÓ

Hosszú Katinka aranyat ér: ezt tanulhatnák tőle a focistáink is

Hosszú Katinka aranyat ér: ezt tanulhatnák tőle a focistáink is
vav
Szerző
vav
Létrehozva2016. 03. 02. 07:50

A fizetés és az üzleti érték nincs mindig összhangban. Mit csinál jobban az Iron Lady és csapata, mint más magyar sportolók?

A Forbes magazin magyar kiadása szerint idén is Hosszú Katinka számít üzleti szempontból a legértékesebb magyar sportolónak. A %RIPOST% segít megérteni, miért.

A sportsikerek és a zsűri véleménye mellett többek között a webes jelenlét (a honlap és a közösségi oldalak, a követők száma és kezelése), a szponzori háttér, az üzleti döntések értékelése is beleszámít az értékelésbe. Mindezek alapján az úszószövetséggel hadban álló, szakmai és üzleti szinten is a maga útját járó Iron Lady és csapata a jó példa sportolóink számára.

Persze felvetődik a kérdés: ez csak nálunk példa nélküli? Csak arról van szó, hogy Hosszúék nemet mondanak az idehaza működő mechanizmusokra, azok helyett a Nyugat-Európában és Amerikában a sportolóknál is jól bevált sémákat követik?

Fontos hangsúlyozni: a Forbes-lista természetesen nem egyezik meg a legtöbbet keresők sorrendjével.

A világszerte legjobban honorált sportágak képviselői közül a külföldön évi százmilliókkal gazdagodó focistáink például feljövőben vannak az üzleti értékük alapján is. De évtizedek óta várt Eb-szereplés ide, növekvő népszerűség oda, még a dobogón sincsenek.

 

(Kattints! Folytatás a következő oldalon!)


A világsikereket arató úszósztárjaink közül a tavalyi dobogós Gyurta Dániel, az idén második Cseh László neve is jól cseng. Mégis láthattuk: Hosszú Katinka (és mögötte az edző-menedzser-férj, Shane Tusup) az, aki a szinte edzés helyett látogatott versenyek pénzdíjaival, az egyéni szponzoraival, no és az Iron Lady brand építésével megtehette, hogy széttépi a szövetség 12 milliós támogatási szerződését.

Vagy azt, hogy nem adja a piszok kemény munkával felépített nevét, az arcát ingyen semmihez – legyen szó a hazai vizes-vb reklámfilmjéről, netán a MOB-ot szponzoráló Túró Rudi népszerűsítő kampányáról. Még akkor sem tesz kivételt, ha ez nem mindenkinek szimpatikus, ha ellene fordítják. Bezzeg - sajtóhírek szerint - 2 millióért szíves-örömest népszerűsített egy kecskeméti úszóeseményt.

Idehaza még a legsikeresebb, legelismertebb, legeladhatóbb sportolók számára is létfontosságúak az olimpiai bizottságtól, a szakszövetségektől, az állami ösztöndíjprogramokból érkező pénzek. Ritka, hogy egy-egy cég piaci megfontolásból támogat egyéni sportolókat. (Legutóbb például kajakkirálynőnk, Kovács Katalin kapott sokadszor új gépkocsit régi támogatójától, a Seattól.)

Abban pedig Hosszúék az elsők Magyarországon, hogy kihasználva Katinka népszerűségét, saját márkás termékeket terjesztenek immár országos sportbolthálózatokban. Néhány napja jelentették be, hogy első körben az Iron Lady-baseballsapkák és az Iron Nation-karkötők kaphatók lesznek a Playersroom-üzletekben.

Messze még az a szint, amikor magyar sportolók nevét is parfüm vagy éppen fehérnemű-kollekció piacra dobásával váltják készpénzre, de ha néhány évtized lemaradással is, az első lépések legalább már megtörténtek - Hosszúék jóvoltából.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.