RETRO RÁDIÓ

Ilyen egy mesterséges influencer élete – nem létezik mégis milliók követik!

Létrehozva2025. 07. 19. 17:15

A jövő influenszerei már nem hús-vér emberek?! Imma nem valóságos, de mégis influenszer! Egy digitális lány Japánból, ami felrobbantotta a netet! A virtuális valóság új futurisztikus utakat nyit a metaverzumban.

Az online világban egyre nagyobb teret kapnak a virtuális influencerek, a mesterséges intelligencia (MI) és digitális technológia segítségével létrehozott karakterek, akik a valós emberekhez hasonlóan jelennek meg a közösségi médiában, divatkampányokban vagy akár filmekben. Ezek között kiemelkedik Imma, Japán első virtuális modellje, ami 2018 óta tölti be ezt a különleges szerepet, és ami mára a virtuális és a valós világ határán álló jelenséggé vált. A digitális lány a metaverzum legfuturisztikusabb trendjét testesíti meg.

virtuális
A virtuális lányt az Aww Inc. ügynökség hozta létre 2018-ban reklám céllal. (Fotó: instagram)

Virtuális karakter

A közösségi média világában semmi sem lehetetlen. Az influenszerek új generációja már nem hús-vér emberekből áll, legalábbis nem mindig. Az egyik legismertebb digitális alkotás Imma, a rózsaszín hajú MI "lány" Japánból, ami a valóság és a mesterséges intelligencia határán egyensúlyoz, világszerte milliók figyelmét ragadta meg. Imma több mint karakter de kevesebb mint ember.

Imma (@imma.gram) egy digitálisan létrehozott karakter, amit a tokiói Aww Inc. nevű kreatív ügynökség „életre” keltett 2018-ban. A név az „I’m a…” kifejezés rövidítése, egy szellemes utalás arra, hogy ő bármi lehet, amit a tervezők elképzelnek. Bár Imma nem létezik a fizikai valóságban, jelenléte mégis kézzelfogható, posztol a közösségi médiában, interjúkat ad, divatbemutatókon jelenik meg, sőt, kampányokban is szerepel, olyan márkák mellett, mint a Calvin Klein, vagy a Valentino. A digitális lány tökéletesen emberi, mégis mesterséges.

virtuális
Ilyen egy MI influencer élete! (Fotó: instagram)

Megtévesztő külső

Imma külseje zavarba ejtően valósághű. Arcvonásai részletgazdagok, bőre pórusos, haja természetesnek hat. Posztjaiban gyakran valódi helyszíneken „fotózzák”, és emberekkel is pózol, még ha a testét és mozdulatait valójában 3D-modellezéssel és CGI technikával hozzák is létre. Hangja nincs, személyisége viszont nagyon is erős, modern, stílusos, nyitott gondolkodású és kíváncsi.

Imma szereplése túlmutat a szórakoztatáson. Ő nemcsak egy digitális influenszer, hanem egy  kísérlet. Vajon a követők mennyire kötődnek valamihez, ami nem is létezik? Meglepő módon a válasz, nagyon is. Imma követői valós érzelmi kapcsolatot építenek ki vele. Posztjai nem különböznek egy hús-vér influenszer bejegyzéseitől, hangvételük közvetlen, a kommentelők pedig sokszor úgy beszélnek hozzá, mintha egy barátjuk lenne.

A digitális lány több, mint csak csinos CGI. Imma gyakran foglalkozik társadalmi témákkal, beszél a női szerepekről, mesterséges intelligenciáról, japán kultúráról és még klímaváltozásról is. 

A MI influenszerek, mint Imma, új fejezetet nyitnak a szórakoztatóiparban és reklámvilágban. Ők mindig elérhetőek, sosem fáradnak el, nem öregszenek, nem keverednek botrányokba, és tökéletesen kontrollálhatók. De felmerül a kérdés, mi történik, ha az emberek inkább az ilyen digitális karakterekkel kezdenek azonosulni, mint valós személyekkel?

Imma még csak a kezdet, a digitális lány sikere más virtuális karakterek megjelenését is ösztönözte. A digitális influenszerek piaca robbanásszerűen növekszik, Dél-Koreában, az USA-ban és Európában is. De Japánban Imma továbbra is ikonikus figura, ő az első és a legismertebb, ami képes volt egyesíteni a technológiát, a művészetet és az emberi érzelmeket.

Érdekel a digitális influencer lány világa? Nézd meg videóban!

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.