5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Elindult a fogyasztóvédelmi konzultáció: erre a 12 kérdésre várják a válaszunkat!

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 04. 07. 18:40

Újabb konzultációt indított a kormány. Ezúttal fogyasztóvédelmi kérdésekben kérik ki az emberek véleményét. Online, pár perc alatt kitölthető a kérdőív és csak egy e-mail cím kell hozzá!

Újabb, fontos kérdésekben kérik ki az emberek véleményét. Ezúttal a fogyasztóvédelem témakörében várják a válaszokat. Mutatjuk a kérdéseket és azt is, hogyan és hol lehet válaszolni rájuk!

fogyasztóvédelmi konzultáció, fogyasztó,
Újabb, online konzultációt indított a kormány, ezúttal a fogyasztóvédelem témakörében. Fotó: fogyved.kormany.hu

Fogyasztóvédelmi konzultációt indított a kormány 

Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója szerint a kormány a közéleti munkáját a párbeszédre alapozza, ezért most egy újabb kérdésben számítanak a magyar emberek véleményére. Elindult a fogyasztóvédelmi konzultáció! Ez a kérdés tényleg mindenkit érint, hiszen minden egyes honfitársunk fogyasztó, vásárló is egyben. A konzultációt ebben az esetben is a polgárok kérésének megfelelő intézkedések követik majd - hangzik el a főtanácsadó videójában.

A felmérésről

A kormány célja, hogy egyetértési pontokat hozzon létre a magyarok mindennapjait meghatározó kiemelt ügyekben. A most indított felmérésben egyebek között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok.

Hol található a konzultáció?

A kérdéssor a www.fogyved.kormany.hu oldalon érhető el. Az online kérdőív kitöltése - amit május 23-ig lehet megtenni - csak pár percet vesz igénybe és egy névre, valamint egy e-mail címre van feltétlen szükség hozzá. A konzultáció legfontosabb három területe az üzletek árképzésével, az online kereskedelemben tapasztalható visszaélésekkel és a légitársaságok poggyászkezelésével kapcsolatos kérdések, de foglalkozik a közműszolgáltatókkal, az ügyfélszolgálatok elérhetőségével, valamint a légiutasjogokkal is.

Milyen kérdésekre várják a választ?

A kérdőív 12 kérdésből áll, amik a következők:

  • 1. Egyetért-e azzal, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizze az akciós árak feltüntetését?
  • 2. Egyetért-e azzal, hogy szigorúbban kell büntetni az akciókkal trükköző üzleteket?
  • 3. Egyetért-e azzal, hogy szigorúan fel kell lépni azon vállalkozásokkal szemben, amelyek összehangoltan, egyidejűleg túlzott áremeléseket hajtanak végre?
  • 4. Egyetért-e azzal, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizze a jótállási jegyek átadását és a vállalkozások jótállással kapcsolatos tájékoztatásait?
  • 5. Egyetért-e azzal, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság szigorúbban lépjen fel azokkal a közszolgáltatókkal szemben, amelyeknél a telefonos ügyintézés nem kezdődik el a jogszabályban előírt 5 percen belül?
  • 6. Egyetért-e azzal, hogy szigorúbb büntetőjogi felelősségre vonás szükséges az e-kereskedelem területén elkövetett bűncselekmények esetében?
  • 7. Egyetért-e azzal, hogy szigorúbban kell fellépni azokkal a vállalkozásokkal szemben, amelyek az emberekre vagy a környezetre veszélyes terméket árusítanak vagy ismételt jogsértést követnek el?
  • 8. Egyetért-e azzal, hogy szigorúbban kell fellépni az online piacterekkel szemben a harmadik országokból érkező veszélyes termékek árusítása esetén?
  • 9. Egyetért-e azzal, hogy uniós szinten szigorítani kell a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályokat járattörlés, visszautasított beszállás és poggyászpanaszok esetén?
  • 10. Egyetért-e azzal, hogy a digitalizáció számos előnye mellett komoly kockázatokat is hordoz a fogyasztókra – elsősorban a gyermekekre, az idősekre és alacsony digitális jártasságúakra – nézve, ezért indokolt e téren az erőteljesebb hatósági fellépés és a fogyasztói tudatosság további erősítése?
  • 11. Egyetért-e azzal, hogy a vállalkozások által egyre gyakrabban alkalmazott olyan hangzatos állításokat, amelyek egy termék "zöld", "öko", "bio", "környezetbarát" jellegére vonatkoznak, megfelelően alá kell támasztani, és fel kell lépni a fogyasztók megtévesztésére alkalmas környezetbarát jellegre vonatkozó állításokat használó vállalkozásokkal szemben?
  • 12. Egyetért-e azzal, hogy minél több helyen kelljen biztosítani visszaváltási pontokat a kötelező visszaváltási díjas termékek környezetbarát felhasználása céljából?

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.