Szoboszlai Dominik
A német autóklub, vagyis az ADAC minden évben komoly erőpróbának veti alá a hamarosan mindenki számára használatos nyári abroncsokat. Mutatjuk, idén melyik három nyárigumi végzett az élen!
Az ADAC szakemberei idén 18 nyárigumi típust vetettek alá különböző teszteknek. Jó hír, hogy ezek közül csak egy bukott meg, kettőt pedig egyáltalán nem ajánlanak megvásárlásra. A fő kérdés már csak az, melyikkel nem lőhetünk mellé a teszteltek közül? Íme 2025 első nyárigumi tesztjének győztesei!
Minden gumiabroncsot leteszteltek vezetési és biztonsági tulajdonságok, valamint kényelmi és gazdasági szempontból is. Emellett fenntarthatósági kritériumok is szerepeltek az idei teszten. A legfontosabb elem továbbra is a vezetésbiztonság volt. A kopás, az üzemanyag-fogyasztás és a zajkibocsájtás, valamint a környezeti hatás is nyomott a latba, de az abroncs tömege és a szennyezőanyag-tartalom szintén beleszámított a végső pontszámokba.
Az ADAC -akik 50 éve tesztelik a különböző abroncsokat- 2025-ben a 225/40 R18 méretű nyári abroncsokat vizsgálta. Ilyen gumi való például a Volkswagen Golfokra (a tesztben is egy ilyen autót használtak), az Alfa Romeo Giulietta-ra, az Audi Q3-asra, a BMW 1-es sorozatra, a Hyundai i30-ra, az Opel Astrákra és a többek között a Skoda Octaviákra is.
Három abroncs került nem ajánlott kategóriába, egy pedig meg is bukott a teszten. Emellett a vizsgált 18 abroncs közül 11 jó minősítést, kettő pedig nagyon jó minősítést érdemelt ki.
Az egyik teszt-vesztes a Doublecoin DC-100 lett, ami egy kifejezetten olcsó nyári gumi, sőt, akár 74.400 kilométeres futásteljesítményre is képes, de az abroncs keveréke annyira keménynek bizonyult (ami miatt tényleg alig kopik), hogy csak minimális tapadást képes biztosítani. Emellett az abroncs eredményei száraz úton gyengék, emelkedő hőmérsékletre pedig tovább romlik a vezethetősége, a nedves úton pedig szinte lehetetlen megállni vele. A másik két kerülendő abroncstípus a Syron Tires Premium Performance és a Norauto Prevensys 4. Az abroncsoknak már száraz körülmények közt is leszerepeltek, nedves aszfalton pedig tovább romlottak az eredményeik.
A Continental SportContact7 lett az idei első nyárigumi teszt győztese. Az abroncs kiemelkedő teljesítményt nyújtott száraz körülmények között, emellett könnyű vezethetőség és manőverezhetőség, folyamatos stabilitás és jó tapadás jellemezte. Nedves körülmények közt a helyzet hasonló: a Continental abroncsa könnyedén teljesítette a teszt kritériumait. A második legjobban szereplő abroncs a Bridgestone Potenza Sport lett, a harmadik helyen pedig a Michelin Pilot Sport 5 végzett. A teszt teljes terjedelmében itt olvasható el.