Magyar Péter megfenyegette a Magyar Nemzeti Bank munkatársát

POLITIK
Létrehozva: 2025.03.26.

Mostantól máshová kell fordulni, ha gondunk akad egy webáruházzal

Az eddigi vitarendezési platform helyett egy másik lesz csak elérhető. Mutatjuk mely esetekben és pontosan kihez fordulhatunk a panaszunkkal, ha gondunk akad egy külföldi webáruházzal!

Az európai online vitarendezési platform 2025. július 20-tól megszűnik, de panaszt már most sem lehet ide benyújtani hozzájuk. Mutatjuk mi lesz helyette azok számára, akiknek gondjuk akad egy külföldi webáruházzal.

külföldi webshop külföldi webáruház online vásárlás bankkártya rendelés
Kihez forduljunk, ha gondunk akad egy külföldi webáruházzal? Fotó: fizkes /  Shutterstock

Mit tehettünk eddig, ha gondunk akadt egy külföldi webáruházzal?

Mivel az ilyen esetekben a magyar hatóságok nem, vagy csak korlátozottan illetékesek, a legegyszerűbb eddig az volt, ha az európai online vitarendezési (OVR) platformon indítottunk ingyenes eljárást. Ez a hazai békéltető testületek EU-s megfelelője volt, most azonban bezárják. Mutatjuk mi lesz helyette!

Mikor szűnik meg az ODR?

Az európai online vitarendezési platform 2025. július 20-tól szűnik meg, új panaszt viszont csak március 20-ig lehetett benyújtani-olvasható az europa.hu-n.

Miért szűnik meg ez a lehetőség?

Az Európai Bizottság 2016 óta működtette az online vitarendezési platformot (ODR) azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk határon átnyúlóan online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. A megszüntetés oka az, hogy a vállalkozások csak kis része működött együtt az ODR-rel, így a legtöbb ügyet továbbítani kellett egy másik vitarendezési platformra.

Hová fordulhatunk a jövőben, ha gondunk akad egy külföldi webshoppal?

Ha a lakhelyünk és a webshop székhelye különböző országokban van, de az EU valamelyik tagállamában, az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában található, akkor az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatunk segítségért. Ez a lehetőség is ingyenes-hívja fel a figyelmet a hazai fogyasztóvédelem.

Miben tud segíteni az EFK?

Az Európai Fogyasztói Központ az uniós tagállamok vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást. A magyar nyelven is elérhető weboldalon keresztül egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában lehet ügyet intézni. De hathatósan lép fel az EFK a szándékos megtévesztésekkel szemben is.

Mikor fordulhatunk hozzájuk?

  • Ha írásban, bizonyítható módon előzetesen már megkerestük a vállalkozást, de az vagy nem válaszolt, vagy elutasította a panaszunkat.
  • Ha pontosan megjelöljük és igazoljuk az igényünket és a kapcsolódó bizonyítékokat, dokumentumokat is elküldjük nekik.

Hogy tehetünk náluk bejelentést?

A kapcsolatfelvétel és panasztétel egy online űrlap kitöltésével is lehetséges, vagy e-mailben is van rá lehetőség az [email protected] címen.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek