kulcsár edina
Látogatói és nézettségi rekord is született a Millenárison. Ezrek voltak kíváncsiak a Sneakerness Budapest 2024-es eseményére.
A Trunk Tamás által megálmodott Sneakerness Budapest eseményre több mint nyolcezren gyűltek össze a magyar fővárosban, ami világszinten is kiemelkedőnek számít egy ilyen jellegű rendezvényen. Voltak, akik már november 1-én sátrat vertek a Millenárison, hogy a másnapi, 11 órás nyitáson az elsők között legyenek, akik bejutnak a Millenáris 6.000 négyzetméteres B épületébe, ahol 17 ország 200 kiállítója és eladója mutatta be a nemzetközi sneaker és streetwear kínálat legmenőbb termékeit.
A cipők világában mértékadónak számító Culture Kicks, az USA-ból érkező streamer-csapat is szerepelt a rendezvény vendéglistáján. A srácok „a világ legnagyobb, legőrültebb és leginkább magával ragadó sneaker-eseményének" nevezték a Sneakerness Budapestet. A Culture Kicks egyébként nézettségi rekordot döntött Budapesten: több mint 21 ezren nézték egyszerre élőben az eseményről készített streamjüket, ami több mint 2,1 millió embert ért el. Persze népszerűek voltak akkor is, amikor felvásárolták azokat a sneakereket, amiket a rajongók vittek el hozzájuk a Millenárisra. A Sneakerness Budapest előtti napon pedig a fiúk a Széll Kálmán téren „vásárolták le” fiatalok lábáról a sneakereket, ami igencsak vidám jeleneteket eredményezett.
A nyitásra összesereglett háromezres tömeget Jeff Staple, a PIGEON alapítója, Chase, a Culture Kicks tulajdonosa és Trunk Tamás köszöntötte. Nem sokkal ezután történelmi szenzációnak lehettek szemtanúi a jelenlévők, miután a magyar streetwear márka, a SORDEO egy Jeff Staple kollaborációt mutatott be, aminek az első eladott darabjait maga az ismert designer, Jeff Staple dedikálta a vásárlóknak. Persze nem maradhattak el a színpadon a pódiumbeszélgetések sem, valamint az igazi ritkaságok, mint például Donald Trump sneakerének „Friends and Family” darabja, melyből mindössze 50 darab készült, több mint 50 ezer dollárba kerül.
A Sneakerness Budapest már túllépte a sneaker események tematikáját. A Culture Street színpadon hazai és külföldi személyek, művészek, zenészek, és vállalkozók, a streetkultúra arcai beszélgetettek egymással. A current culture keretében HazeTomika, a TikTokon ismertté vált rapper, és Lester Nowhere, Kanye West olaszországi producere is megfért
– mondta a rendezvény volumenét méltatva a szervező, Trunk Tamás.
A rendezvény Svédországból, Olaszországból, de még Taiwanról és Kínából is érkeztek vendégek, ami pedig a jövőt illeti: a nemzetközi sneakervilág ikonjai már be is jelentkeztek a következő budapesti eseményre, amelyen így láthatjuk majd például a CNPTS tulajdonosát és kreatív igazgatóját, de még a Shoe Surgoen, a világ legismertebb sneaker customizálója is tiszteletét fejezte ki kommentben a Sneakerness Budapest kapcsán.
Itt egy kis ízelítő, milyen volt a hangulat: