Létrehozva: 2024.10.20.

Forradalmasíthatja a mesterséges intelligencia a mindennapi bevásárlásainkat

Már több áruházlánc teszteli az úgynevezett okos bevásárlókocsit, ami lényegében megszünteti majd a hosszú sorban állást. A mesterséges intelligencia újabb terméke ezzel pedig sok időt és energiát spórol így nekünk.

Nincs is annál rosszabb, amikor az ember hétvégén már megközelíteni sem tudja a lakhelyéhez legközelebbi áruházlánc üzletét, majd amikor a bejárattól legtávolabbi parkolóhelyen sikerül megállni már tudja, hogy az üzlet zsúfolásig tele lesz, ami akár egy órás sorban állást is jelenthet. Utóbbit úgy tűnik hamarosan elfelejthetjük, mert már két hazánkban is jelen lévő áruházlánc is teszteli az úgynevezett okos bevásárlókocsit, ami a mesterséges intelligencia egyik legújabb terméke.

mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia már a vásárlásainknál is ott lesz  Fotó: pixabay

A mesterséges intelligencia társad lesz a bevásárlásban 

Na, de mitől lehet okos egy bevásárlókocsi. Képzelj el egy hagyományos kocsit, ami termékfelismerővel, képernyővel és kártyaterminállal is fel van szerelve. Az újítás fejlesztője az amerikai Instacart vállalat. A készülék felismeri és egyből árazza a kocsiba kerülő terméket és mivel kártyaolvasó is van rajta a kocsinknál fizetni is tudunk. Így lényegében megszűnik a sorbanállás a kasszáknál legyen az pénztárossal ellátott vagy önkiszolgáló. A kocsiba tett, illetve esetleg meggondolás után inkább kivett termékek felismerését mesterséges intelligencia (MI) végzi. Ha olyan termékről van szó, amit mérni kell az sem gond, erre is képes a szerkezet. Mindezek mellett Caper Cart nevű rendszer kocsijai kapcsolatban állnak az adott áruházlánc hűségprogramjával, használójának beazonosítása után személyre szabott hirdetéseket, kedvezményeket, valamint költési összeghatárhoz kötött kuponokat is képes ajánlani. A kocsi markolatán helyezték el az érintőképernyőt, ahol minden információ látható, amire szükségünk lehet. A kártyaolvasót is itt helyezték el, nyilván a gyakorlatiasság miatt. Egyelőre a tesztelési fázisban van az intelligens kocsi, melynél a tervek között szerepel az is, hogy a vásárláshoz köthető infókon túl is kínáljanak valamit a vevőknek.

Jelenleg a Tesco és az Aldi tesztel ilyen kocsikat, ezért megkérdeztük a hazánkban is jele lévő cégeket, hogy mikor várható az újítás megjelenése a magyar boltokban. 

„Az ALDI folyamatosan dolgozik a vásárlói élmény fejlesztésén, amelynek keretei között természetesen vizsgálja az okosított bevásárlókocsik bevezetésének lehetőségét és feltételeit.
A vállalat rendszeresen figyelemmel kíséri a modern technológiai megoldásokat, és saját fejlesztéseivel is arra törekszik, hogy a hozzá érkező vásárlók még elégedettebbek legyenek.

Az ALDI minden innovációra nyitott, ami a cég működésének bármelyik területén segíti a hatékonyság és a gyorsaság növelését. Az ALDI Süd vállalatcsoporton belül tesztelt megoldások egy sikeres próbaidőszakot követően hosszú távon alkalmazásra kerülhetnek az ALDI további leányvállalatainál is. Az okosított bevásárlókocsik esetében Ausztria is a tesztelési szakasz elején tart, így egyelőre a magyarországi bevezetésről még nem született döntés.” - tudatta az Aldi.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek