INSIDER

Létrehozva: 2024.07.14.
Módosítva: 2024.07.16.

"Nekünk a Balaton a Riviéra" - sokan választják ismét a magyar tengert

Megtelt a Balaton élettel és nyaraló családokkal. Az ország különböző pontjairól érkeznek, hogy kiélvezzék a magyar tengert a hőségben. Idén 10 százalékkal többen nyaralnak belföldön, mint tavaly.

Szerző Kóré Károly

Megtelt a Balaton-part pihenni vágyókkal. Ehhez nyilván hozzájárult a júliusi kánikula, hiszen ezt az időjárást nyakig vízben a legkönnyebb elviselni, de hozzájárult az is, hogy több család engedhet meg magának egy-két hetes nyaralást és ismét szívesen választják a magyar tengert. Ahogy mondják: "Nekünk a Balaton a Riviéra". A Ripost munkatársai is körülnéztek a parton - és a vízben.

Balatoni pályaudvar: soka választják a vonatot, mert olcsóbb lett a közlekedés az országos és vármegye bérletekkel. Fotó: RP

Tibor a két gyermekével, Ákossal és Boglárkával, a feleségével és a kedvencükkel, Pollyval érkezett Zamárdiba Szegedről. Éppen a gumimatracukat pumpálták, amikor megszólítottuk őket. Ők csütörtökön az utolsó napjukat töltötték a Balatonnál, ami szomorúsággal töltötte el a gyerekeket, nagyon jól érezték magukat. A szülők viszont lapunknak bevallották: ők kicsit kevésbé bánják, egy hét folyamatos odafigyelés közepette most elég volt nnyi, ideje, hogy visszatérjen az élet a szokásos medrébe.

A család szerint kempingben is jó a nyaralás  Fotó: Ripost

Földváron egy kempingben szálltunk meg, naponta kétszer strandoltunk

– mosolygott a családfő és elárulta, a kutyát is beleszámítva 300 ezer forintba került az egyhetes kiruccanás. Igaz, főleg az anyuka főzött, de természetesen néhány gyros, lángos és fagylalt is belefért a költségvetésbe.

Boglárka mindehhez hozzátette: legjobban a vízi akadálypályát és az úszást élvezték.

Zsófia és Eszter úgy véli, a hazai viszonylatban extrémnek számító meleget csakis nyakig vízben lehet átvészelni. Ezt egyébként munkatársaink is megtapasztalták, ezért is döntöttek úgy, hogy a tóban beszélgetnek a nyaralókkal.

Zsófi és Eszter a Balaton Sound után érkezett Zamárdiba, ilyenkor már csöndesebb a környék.  Fotó:Ripost

Nyilván napozunk is egy keveset, de a legjobb a fürdeni. A Sound fesztivál már véget ért, ezért most nincs olyan sok fiatal Zamárdiban, csöndesebb. Ha meg bulizni támad kedvünk, átmegyünk Siófokra. Ott éjszaka nagyon nagy az élet

– mosolygott Zsófi. Eszter azt is hozzátette: egy vízibiciklizést mindenképpen beiktatnak majd, persze a megfelelő óvintézkedésekkel. Sok jó programlehetőség van a Balatonnál és egyszer egy évben ki lehet gazdálkodni, hogy gondtalan legyen a nyaralás.

"Fontos, hogy folyamatosan kenjük magunkat naptejjel, mert magas az UV-sugárzás, így pillanatok alatt leégnénk" – hangsúlyozta Eszter.

A kőhajításnyira levő Siófokon egy olyan párral találkoztunk, akik csak egyetlen napra ruccantak le a magyar tengerhez. Regina és Tibi hirtelen ötlettől vezérelve döntött így.

Hajnali háromkor kitaláltuk, hogy milyen jó lenne egyet csobbanni. Négykor már a vonaton ültünk, hatkor pedig már a Balatonnál voltunk

– mesélte a fiatal hölgy.

Regina és Tibi csak egy napra érkezett  Fotó: Ripost

Nem szállunk meg sehol., csak kijöttünk a strandra, este pedig megyünk is haza. Egy közértben megreggeliztünk, vettünk kolbászt, kenyeret és kávét. A nap nagy részét a vízben töltjük, összesen 10 ezer forintból kijövünk

– árulta el a lány.

Marcell elsősorban dolgozik Siófokon, de saját bevallása szerint így sincs oka panaszra. Természetesen a szabadidejében ő is megmártózik a hűsítő vízben, és az egyedi munkáját is kifejezetten élvezi.

Kalózok is vannak a Balatonnál - de nem bántanak senkit, sőt mulatságosak. Fotó: Ripost

"Egy kalózhajóm gyermekanimátorként tartunk programokat a családok számára. Ezért is öltöttem kalózruhát. Ha a sétahajón kiszállunk a vízre, a szülők gyönyörködhetnek a tájban, mi pedig játszunk a gyerekekkel. Délelőtt a kánikula is elviselhető, mert éppen árnyék vetül arra a területre, ahol a vendégeket várjuk. Délután viszont felerősödik a napsütés, amit a víz is visszaver. Akkor már kevésbé kellemes a tó közepén hajókázni" – mosolygott a történelem-médiatudomány szakos egyetemista, és kérdésünkre válaszolva azt is elárulta: valójában csak augusztus végefelé lehet majd megmondani, hogy milyen volt az idei szezon, de egyelőre úgy tűnik, jó lesz.

Bőven vannak emberek, nincs okunk panaszra

– fejezte be Marcello kapitány.

A déli part fővárosának is nevezett Siófokra rengetegen érkeznek vonattal. Így tett barátaival Nátán és Dominik is. Utóbbi családjának nyaralója van a víz közelében, ő hívta meg a többieket.

A vízidén is népszerű. Fotó: Ripost

A szállás megoldódott, ezért csak az utazásra, a kajára és a bulira kell költeni. Három napra 40 ezer forint elég, de így nagyon jól fogjuk magunkat érezni. A büfék nem annyira drágák. Fiatalok vagyunk, korlátozottak a lehetőségeink, de igyekszünk a maximumot kihozni a nyárból

– mondta Nátán.

18 százalékkal több vendég volt a szálláshelyeken, mint tavaly

A KSH adatai szerint májusban a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest. 1,6 millió vendég összesen 3,7 millió éjszakát töltött magyar szálláshelyeken. Ez azt jelenti, hogy fellendült a turizmus, ami a magyar gazdaság egyik húzóágazata. A belföldi vendégek átlagosan 5,1 százalékkal több éjszakára szálltak meg, mint tavaly. Ennél is jelentősebben nőtt a külföldi vendégek által nálunk töltött idő: 21 százalékkal emelkedett a külföldivendég-éjszakák száma. Májusban 822 ezer belföldi turista volt. A belföldi vendégéjszakák száma a Sopron-Fertő turisztikai térségben bővült a legnagyobb mértékben, 13 százalékkal. Budapesten 19, a Balatonnál 5,8 százalékkal emelkedett a turisztikai szálláshelyeken eltöltött belföldi vendégéjszakák száma. Szívesen jönnek külföldről is a Balatonra: 29 százlékkal nőtt a turisztikai szálláshelyeken eltöltött külföldi vendégéjszakák száma, ennek 80 százalékát szállodákban töltötték a vendégek.

És ez még a májusi statisztika, várhatóan a nyári hónapok ezt is túlszárnyalják.

És hogy milyen furcsaságokra bukkanhat az ember a Balatonnál? Nézd meg a videónkat!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!