tóth gabi
Reklámgurukat megszégyenítő marketing itthonról: a fekete humor magasiskolája, ahogyan kertrendezési és fűnyírási szolgáltatást hirdet ez a magyar vállalkozó.
A napokban felrobbantotta a hazai internetet egy fotó, amely bejárta a különböző közösségi média- és híroldalakat. Már önmagában az is kellő humorérzékre utal, ha kertrendezési és/vagy fűnyírási munkát végző vállalkozásként valaki azzal matricázza fel a céges járgányt, hogy „Akár már ma házhoz megy a kaszás!” Ha azonban ez a bizonyos céges autó egy halottaskocsi, az már a gerillamarketing egyik legmagasabb foka. Íme:
Itt azonban még nincs vége, ugyanis a Ripostnak sikerült utolérnie a nem éppen hétköznapi, de annál hatásosabb autóreklám megálmodóját, aki nem más, mint Kovács András, a takarítással, fűnyírással, illetve zöldterületek kezelésével foglalkozó BroClean Kft. vezetője és egyben a hirdetés ötletgazdája is. Érdeklődésünkre András elmesélte, hogy alaposan megtervezte a műveletet.
Nagyjából egy évvel ezelőtt vásároltam meg az autót, méghozzá kimondottan azzal a céllal, hogy majd felmatricázzam ezzel a szöveggel mint céges kocsit. Ez teljes mértékben egy előre eltervezett gerillamarketing akció volt
– mesélte el a Győr-Moson-Sopron vármegyei vállalkozó a Ripostnak.
Az ütős reklám megszületéséhez azonban nem vezetett zökkenőmentes út. András tudta, hogy egy ilyen „karakteres” autót, egy pompakocsit jó eséllyel temetkezési vállalkozótól tud majd beszerezni. Talált is egyet, de az adásvétel kevés híján meghiúsult.
Emlékszem, amikor megtaláltam az autót és előálltam a vásárlási szándékommal, a tulajdonos eleinte nem nagyon akart megválni a kocsitól. Azzal az érthető indokkal jött elő, hogy ez volt az első autója temetkezési vállalkozóként, így a szívéhez nőtt. Aztán azzal tudtam mégis meggyőzni, hogy elmeséltem neki a tervemet és megosztottam vele, hogy mi célból van szükségem a halottaskocsira. Ez volt az, ami meggyőzte. Csak annyit mondott: így már tudja, hogy jó helyre kerül az autó.
Az adásvétel után már csak a matricázás volt hátra, hogy aztán élesben is bizonyíthasson a „guruló reklám”. András pedig széles mosollyal a hangjában nyugtázza, hogy erőfeszítései nem voltak hiábavalóak. Mint mondja: jó azt látni, hogy bármerre jár, mindenhol megnevetteti az embereket a formabontó hirdetés.
Amikor kiszúrják az emberek, akkor elnevetik magukat, sokan fotózzák, de vannak extrém kérések is: volt, hogy azzal keresett fel valaki, hogy álljak oda egy barátja háza elé, mert meg akarta viccelni, de volt olyan is, hogy valaki szeretett volna belefeküdni, hogy »kipróbálja«. Neki azt mondtam, hogy majd egyszer…
András összességében egyáltalán nem bánta meg ezt az autóvásárlását, sőt! Mindenkinek ajánlja egy ilyen típusú autó megvételét, mert „kevés kilométer van bennük!”