RETRO RÁDIÓ

Hamarosan átadják a kalocsai hidat - Magyarország leghosszabb, új hídját 800 tonnával terhelték - Galéria

Létrehozva2024. 05. 15. 09:24
Frissítve2024. 05. 15. 09:25

A Tomori Pálról elnevezett hídra húsz, egyenként 40 tonnás teherautó hajtott fel, különböző sebességgel tesztelték a híd tűrőképességét. A terheléses próbát május első hétvégéjén tartották meg, amint elkészülnek a hídra vezető utak, május végén vagy június elején átadják a közúti forgalomnak.

Az átadás előtti utolsó simításokat végzik az ország leghosszabb hídján. A Paks és Kalocsa között épült Tomori Pál hidat látványos terheléssel próbálták ki. A Ripost képgalérián mutatja be a látványos hídpróbát

Látványos volt a Tomori Pál híd dinamikus terheléses próbája. Fotó: Magyar Építők

A híd három szakaszból áll, két ártéri területen áthaladó részből és egy mederhídból. Május 3-án a híd bal és jobb oldali ártéri terhelését nyolc, egyenként 40 tonna súlyú teherautóval végezte az építő cég, másnap pedig a Duna-meder feletti szakasz 440 méter hosszú hídszerkezetének a próbaterhelését is elvégezték. Az egész napos próba során a középső hídelem statikus és dinamikus vizsgálatát végezték. A két napos terhelés leglátványosabb része a teherautós áthaladás volt. Két tehergépkocsi különböző sebességgel haladt át a hídon, hogy a dinamikus terhelést tudják ellenőrizni. Majd ezt követően  húsz, 40 tonnás gépjármű hajtott végig a 946,2 méter hosszú hídon. A Kalocsa és Paks közötti híddal egy új 14,3 kilométeres hosszúságú út is készül, amint ez is járható, várhatóan május végén, átadják a hidat a közúti forgalomnak. 

Kalocsa érsekéről kapta nevét az új híd

A híd elnevezését a kalocsai építészmérnökök kezdeményezték Lázár János építési és közlekedési miniszternél. Tomori Pál kalocsai érsek nevére tett javaslatot a Kalocsai Építészeti, Értékvédelmi, Urbanisztikai Társaság. Az érsek a mohácsi csatában vesztette életét. 

A Duna két oldalán a természet megőrzésére is figyeltek az építők. Fotó: Magyar Építők

A természet megőrzésére is figyeltek 

A híd építése során a Duna Aszfalt Zrt. figyelt a környezet megóvására is. A vállalat a nemzeti parkok természetőreinek segítségével a jobboldali ártér területére fabetonból készült denevérodúkat  helyeztek el, amikbe törpedenevérek és örvös légykapók is beköltöztek.

Megkérdeztük a helyi lakosokat, mit gondolnak a hamarosan átadásra kerülő hídról. A kalocsaiak többsége örömmel várja a híd átadását, mert így a Duna fölött áthaladva nem kell a hosszú, közel 80 kilométeres kerülőutat megtenniük Paksig. A Tomori Pál-híd Foktő és Gerjen között halad át a Dunán és Dunaszentgyörgyöt elkerülve csatlakozik az M6-os autópályához.

Nézd meg galériánkban a terheléses próbáról készült látványos felvételeket!

A teherautók egyenként 40 tonnát nyomnak

 

 

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.