"Időben szóltam, hogy elmebeteg" - Gulyás Gergely keményen beleszállt Magyar Péterbe

INSIDER
Létrehozva: 2024.05.15.
Módosítva: 2024.05.15.

Hamarosan átadják a kalocsai hidat - Magyarország leghosszabb, új hídját 800 tonnával terhelték - Galéria

A Tomori Pálról elnevezett hídra húsz, egyenként 40 tonnás teherautó hajtott fel, különböző sebességgel tesztelték a híd tűrőképességét. A terheléses próbát május első hétvégéjén tartották meg, amint elkészülnek a hídra vezető utak, május végén vagy június elején átadják a közúti forgalomnak.

Szerző Oszlányi Gyöngyvér

Az átadás előtti utolsó simításokat végzik az ország leghosszabb hídján. A Paks és Kalocsa között épült Tomori Pál hidat látványos terheléssel próbálták ki. A Ripost képgalérián mutatja be a látványos hídpróbát

Látványos volt a Tomori Pál híd dinamikus terheléses próbája. Fotó: Magyar Építők

A híd három szakaszból áll, két ártéri területen áthaladó részből és egy mederhídból. Május 3-án a híd bal és jobb oldali ártéri terhelését nyolc, egyenként 40 tonna súlyú teherautóval végezte az építő cég, másnap pedig a Duna-meder feletti szakasz 440 méter hosszú hídszerkezetének a próbaterhelését is elvégezték. Az egész napos próba során a középső hídelem statikus és dinamikus vizsgálatát végezték. A két napos terhelés leglátványosabb része a teherautós áthaladás volt. Két tehergépkocsi különböző sebességgel haladt át a hídon, hogy a dinamikus terhelést tudják ellenőrizni. Majd ezt követően  húsz, 40 tonnás gépjármű hajtott végig a 946,2 méter hosszú hídon. A Kalocsa és Paks közötti híddal egy új 14,3 kilométeres hosszúságú út is készül, amint ez is járható, várhatóan május végén, átadják a hidat a közúti forgalomnak. 

Kalocsa érsekéről kapta nevét az új híd

A híd elnevezését a kalocsai építészmérnökök kezdeményezték Lázár János építési és közlekedési miniszternél. Tomori Pál kalocsai érsek nevére tett javaslatot a Kalocsai Építészeti, Értékvédelmi, Urbanisztikai Társaság. Az érsek a mohácsi csatában vesztette életét. 

A Duna két oldalán a természet megőrzésére is figyeltek az építők. Fotó: Magyar Építők

A természet megőrzésére is figyeltek 

A híd építése során a Duna Aszfalt Zrt. figyelt a környezet megóvására is. A vállalat a nemzeti parkok természetőreinek segítségével a jobboldali ártér területére fabetonból készült denevérodúkat  helyeztek el, amikbe törpedenevérek és örvös légykapók is beköltöztek.

Megkérdeztük a helyi lakosokat, mit gondolnak a hamarosan átadásra kerülő hídról. A kalocsaiak többsége örömmel várja a híd átadását, mert így a Duna fölött áthaladva nem kell a hosszú, közel 80 kilométeres kerülőutat megtenniük Paksig. A Tomori Pál-híd Foktő és Gerjen között halad át a Dunán és Dunaszentgyörgyöt elkerülve csatlakozik az M6-os autópályához.

Nézd meg galériánkban a terheléses próbáról készült látványos felvételeket!

 

 

 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek