tóth gabi
Az összes szolgáltató árat emelt idén, áprilisban pedig már meg is érkeztek a korrigált számlák az előfizetőknek. Aki ezek láttán olcsóbb mobilcsomagra váltana, annak itt egy kis segítség!
Szinte kivétel nélkül megemelték a havidíjaikat a telekommunikációs szolgáltatók idén. Áprilistól pedig már az előfizetők is megkapták az első, díjkorrekciós mobilszámlákat. Szerencsére egyszerűen lehet olcsóbb díjcsomagra váltani, mutatjuk, hogy hogyan!
Átlagosan a tavalyi infláció mértékével emelkedtek idén márciusban a mobilszámlák. A Magyar Telekom például 15%-os emelést eszközölt, a Vodafone-nál 15,4%-kal nőttek a díjak, flottások esetében pedig 22,01%-kal. A Yettel 15,3%-kal emelt, a DigiMobil pedig a következő emeléseket eszközölte:
Először is hasonlítsuk össze a cégek havidíjait egymással a számunkra fontos paraméterek alapján. Erre több weboldal és applikációs is rendelkezésre áll. Amint megvan a megfelelő és az egy másik szolgáltatónál érhető el, náluk kell bejelenteni, hogy a jövőben tőlük szeretnénk a mobilszolgáltatást igénybe venni. Az igényt a leendő új szolgáltató személyes, telefonos, illetve online ügyfélszolgálatán is be lehet jelenteni! Ha az igényünket adott munkanapon délután 4 óráig bejelentjük, az átvevő szolgáltató még aznap este 8 óráig köteles értesíteni erről a régi mobilszolgáltatónkat. Ezt követi egy szerződéskötés az új szolgáltatónkkal, aki innentől intéz mindet a régivel.
Például akkor, ha a lakcímünk vagy nevünk nem pontosan ugyanúgy szerepel a szolgáltató adatbázisában mint a hivatalos okmányainkon, vagy ha 30 napon túli lejárt tartozásunk van a régi szolgáltatónk felé. De az is problémás lehet, ha tíz számot meghaladó üzleti előfizetést vinnénk át másik szolgáltatóhoz. A részletes szabályokat egy NMHH rendelet tartalmazza, ami itt érhető el.
Kerüljük el a hűségidős szerződés idő előtti megszüntetését. Ha akár az 1-2 nappal a hűségidő lejárta előtt váltanánk mobilszolgáltatót, elveszítjük a hűségidőre járó kedvezményeket és jelentős összegű kötbért kérhetnek tőlünk. Vagyis ha még van hűségidőnk, pénzbe kerülhet a váltás!
A hírközlési szabályok lehetővé teszik, hogy a régi mobilszámunk megtartásával váltsunk szolgáltatót. Utólagos számhordozásra is lehetőségünk van: a régi előfizetői szerződésünk felmondását követő 31 napon belül kérhetjük a megszűnt szerződésben szereplő hívószámra vonatkozó számhordozást. Nincs mód utólagos számhordozásra abban az esetben, ha erről a jogunkról az előfizetői szerződésben lemondtunk. Ha a számhordozási igényünket munkanapon délután 4 óráig bejelentjük, az ettől számított második munkanapon végre is kell hajtsa azt az új szolgáltatónk.