tóth gabi
Újabb lista élére kerültünk. Az unióban senki nem lóg annyit a közösségi platformokon, mint amennyit mi tesszük.
Sebestyén Géza, a Mathias Corvinus Collegium Gazdaságpolitikai Műhelyének vezetője az Eurostat elemzésére alapozva állapította meg, hogy az Európai Unióban nálunk a legnagyobb a közösségi média használók aránya.
A vezető elemző szerint ennek egyik oka az lehet, hogy 2022-ben a magyarországi internethasználó nők 90 százaléka, a férfiak 84 százaléka volt aktív használója a közösségi platformoknak, amely arányszámmal az Európai Unió élén járunk, markánsan eltérve például Franciaországtól, ahol az internethasználó nők csupán 51 százaléka, a férfiaknak pedig csak 47 százaléka van jelen a közösségi médiában – állapította meg a MCC Gazdaságpolitikai Műhelyének vezetője.
A szakértő szerint az Európai Unióban általános tendencia, hogy nagyobb arányban vesznek részt a nők a közösségi média használatában, mint a férfiak, ezen összefüggés alól csak Szlovákia, és Ciprus képez kivételt.
Függőséget is okozhat
A közösségi média függősége aggasztó tendencia, melyet kutatások is alátámasztanak. Az American Journal of Psychiatry 2020-as tanulmánya szerint a közösségi média használatának növekedése összefüggésbe hozható az idegrendszeri jelenségek megváltozásával, amelyek hasonlóak az addikciókhoz. A dopamin felszabadulása a belépő jelzések és értesítések hatására erősíti a függőséget, hozzájárulva az online tér túlzott és kontrollálatlan felhasználásához.