tóth gabi
Tízből négy magyar az online filmekkel és sorozatokkal kapcsolódik ki, de vajon hol nézik ezeket? A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság most utánajárt, melyek a legnépszerűbb hazai streamingszolgáltatók!
A szabadidő eltöltésének egyre népszerűbb formája az online film- és sorozatnézés. Az NMHH most a hét legnépszerűbb streamingszolgáltató forgalmi adatait vizsgálta meg, hogy kiderítsék, a számítógépet, a mobiltelefont és a tabletet használók közül melyik korosztály mennyit tévézik online. Íme az eredmények.
A felhasználók száma és az egy főre jutó platformon töltött idő hossza alapján három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálta az NMHH 2023. április és június között.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő. Emellett az oldalakon és applikációkon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek, és ebben még nincs benne a tévé előtt töltött idő!
Ezek az adatok csak azoknak a magyaroknak a tartalomfogyasztását mutatják, akik mobilról, tabletről vagy számítógépről jelentkeznek be a különböző platformokra. Hozzájuk csatlakoznak még azok, akik például okostelevíziót használnak, ami minden bizonnyal tovább emeli mind a felhasználók számát, mind a filmnézéssel töltött idő hosszát.
Magyarországon egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb. Mindegyikük egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik a sorban az HBO Max és a Disney+, melyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát közel 300.000 fő tekinti meg hetente. A lista végén a két nagykereskedelmi televízió szolgáltatása található: áprilisban a TV2 Play-hez még több mint 300.000 csatlakoztak, majd a nézőszám meredek esésbe kezdett, és a nyár elején már csak kb. százezren voltak kíváncsiak rá. Az RTL Most kínálatát átlagosan 145.000 választották hetente.
A legfiatalabb csoportba tartozó felhasználók átlagosan több időt töltöttek a szórakozás ezen formájával, mint idősebb társaik: közel heti három órát. Nem véletlen, hogy a Disney+ és a Netflix is elsősorban a 30 év alattiaknál volt igazán népszerű. Az NMHH adatai szerint a
A különböző médiumok elérése és a rajtuk eltöltött átlagos idő korcsoportokra bontva | ||||
Mérési kategória | Netflix | Videa.hu | HBO Max | Jobbmintatv.online |
Heti óraszám, 16-29 éves korosztály | 1:48:06 | 1:33:02 | 1:13:29 | 2:34:43 |
Heti óraszám, 30-49 éves korosztály | 1:32:48 | 1:54:04 | 1:39:33 | 2:42:20 |
Heti óraszám, 50-75 éves korosztály | 1:42:42 | 2:15:18 | 1:45:15 | 2:58:58 |
A teljes kutatás itt érhető el.