
Ezek az online szállásfoglalás buktatói
Egy jó nyaralás a szállásfoglalással kezdődik, ahogy egy rossz is. A kettő között a különbség, hogy az egyik nem egy átveréssel indul. Erre érdemes figyelni online szállásfoglaláskor!
A nyaralási szezonban megszaporodnak az úgynevezett online szállásközvetítő cégek és a gyanúsan olcsó kuponos, kamu ajánlatok is. Ahhoz, hogy ne legyünk átverés áldozatai, körültekintően kell szállást foglaljunk, de azt is megmutatjuk mit kell tenni, ha nem azt kaptuk, amit ígértek.

A szállásfoglalás alapszabályai
Aranyszabály, hogy ami olcsónak tűnik, nem biztos, hogy az is. Éppen ezért mindig olvassuk el az apró betűs részeket a hirdetésekben, leírásokban. Nézzünk utána, hogy valójában kinél is foglalunk szállást, mivel a legtöbb hirdetést nem maga az utazási iroda vagy szálloda teszi fel, hanem egy utazásszervező cég, akik mások ajánlatait közvetítik. Sőt, néha sajnos csalók is. A harmadik dolog, amire nem árt figyelni, hogy sok a hamisított utazási honlap található az interneten, amik elsődleges célja a bankkártyaadataink megszerzése. Biztosra úgy mehetünk, ha csak ellenőrzött weboldalon foglalunk, de csak miután elolvastuk a korábbi vendégértékeléseket.
Ezeknek nézzünk utána foglalás előtt
- Van-e magyar nyelvű ügyfélszolgálata a weboldalnak, szállásközvetítőnek, ahol foglalni szeretnénk?
- Mit tartalmaznak a felhasználási feltételek és általános szerződési feltételek, különös tekintettel a lemondásra!
- Milyenek a korábbi vendégek tapasztalatai?
- Van-e ingyenes parkolási lehetőség vagy az csak fizetős formában áll rendelkezésre.
- Tengerparti üdülés esetén a szállás költsége tartalmazza-e a tengerparton a napernyő, a nyugágy használat díját, vagy azért külön fizetni kell?
- A szálláshely mennyire van felkészülve kisgyermekek fogadására és ellátására?
- Van-e lehetőség korábbi érkezésre, vagy későbbi távozásra és ennek van-e felára?
- Milyen a szoba vagy apartman felszereltsége, milyen szolgáltatások vannak benne az árban?
- Milyen típusú bankkártyát fogadnak el?
- Felszámolnak-e a takarításért plusz költséget?
- Kell-e, és ha igen, milyen összegű készpénzes kauciót fizetni?
- A szálláshely hol helyezkedik el a www.google.hu/maps weboldalon?
- A takarításért, légkondicionáló használatáért számolnak-e fel külön díjat?

Ezt tehetjük, ha mégis probléma merülne fel
Amennyiben probléma merülne fel a foglalással, vagy nem olyan a szálláshely, mint ami az ajánlatban szerepelt, elsőként a szálláshely üzemeltetője felé kell jeleznünk az észrevételeinket, kifogásainkat, és kérni arról egy jegyzőkönyv felvételét. Ha ez nem segít, akkor a hirdető platformnál is tegyünk panaszt. Ugyanis, ha egy szállásadó fenn akar maradni ezeken a platformokon, kénytelen lesz kárpótolni minket. Ha ez sem segít, akkor magyarországi szolgáltató esetén, a nem megfelelő panaszügyintézés és megtévesztő tájékoztatás miatt a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatunk. Európai szállásközvetítő esetén a panasz intézésében az Európai Fogyasztói Központ (magyarefk.hu) tud segítséget nyújtani-tanácsolja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).






