tóth gabi
Egy jó nyaralás a szállásfoglalással kezdődik, ahogy egy rossz is. A kettő között a különbség, hogy az egyik nem egy átveréssel indul. Erre érdemes figyelni online szállásfoglaláskor!
A nyaralási szezonban megszaporodnak az úgynevezett online szállásközvetítő cégek és a gyanúsan olcsó kuponos, kamu ajánlatok is. Ahhoz, hogy ne legyünk átverés áldozatai, körültekintően kell szállást foglaljunk, de azt is megmutatjuk mit kell tenni, ha nem azt kaptuk, amit ígértek.
Aranyszabály, hogy ami olcsónak tűnik, nem biztos, hogy az is. Éppen ezért mindig olvassuk el az apró betűs részeket a hirdetésekben, leírásokban. Nézzünk utána, hogy valójában kinél is foglalunk szállást, mivel a legtöbb hirdetést nem maga az utazási iroda vagy szálloda teszi fel, hanem egy utazásszervező cég, akik mások ajánlatait közvetítik. Sőt, néha sajnos csalók is. A harmadik dolog, amire nem árt figyelni, hogy sok a hamisított utazási honlap található az interneten, amik elsődleges célja a bankkártyaadataink megszerzése. Biztosra úgy mehetünk, ha csak ellenőrzött weboldalon foglalunk, de csak miután elolvastuk a korábbi vendégértékeléseket.
Amennyiben probléma merülne fel a foglalással, vagy nem olyan a szálláshely, mint ami az ajánlatban szerepelt, elsőként a szálláshely üzemeltetője felé kell jeleznünk az észrevételeinket, kifogásainkat, és kérni arról egy jegyzőkönyv felvételét. Ha ez nem segít, akkor a hirdető platformnál is tegyünk panaszt. Ugyanis, ha egy szállásadó fenn akar maradni ezeken a platformokon, kénytelen lesz kárpótolni minket. Ha ez sem segít, akkor magyarországi szolgáltató esetén, a nem megfelelő panaszügyintézés és megtévesztő tájékoztatás miatt a területileg illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatunk. Európai szállásközvetítő esetén a panasz intézésében az Európai Fogyasztói Központ (magyarefk.hu) tud segítséget nyújtani-tanácsolja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).