kulcsár edina
A fél világ megmozdult a program hatására.
Különleges magyar kezdeményezés a Jónak lenni jó! jótékonysági program, amelyet még hosszú ideig műsorán tart a közszolgálati média - mondta a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az M1 aktuális csatornán vasárnap. Altorjai Anita úgy fogalmazott: amikor 2012-ben elindították a programot, nem gondolták volna, hogy nemcsak egész Magyarország, hanem a "fél világ" megmozdul.
A közmédia idei, tizenegyedik Jónak lenni jó! jótékonysági programjának kedvezményezettje a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ). A vezérigazgató emlékeztetett: október 15-én hirdették meg a kampányt a vakok és gyengénlátók támogatásáért. Az elmúlt 11 évben kétmilliárd forint gyűlt össze a jótékonysági programban - ismertette Altorjai Anita, aki igazi közszolgálati feladatnak nevezte a Jónak lenni jó! kampányt.
A vezérigazgató hangsúlyozta: hálás a közmédia munkatársainak, akik szívvel-lélekkel vitték végig a munkát az elmúlt két hónapban, és hálás minden adakozónak, hogy egy olyan ügy mellé álltak, amely segíti a rászorulókat. Kiemelte azt is, hogy nem volt olyan év, amikor tudósok, művészek, sportolók ne csatlakoztak volna a kampányhoz. Idén a program két nagykövete Szalai Ádám labdarúgó és Gubás Gabi színművész, a kampány fővédnöke pedig Roska Botond neurobiológus - jelezte.
A Jónak lenni jó! jótékonysági akció minden évben az adományvonalra érkező támogatások mellett ismert emberek, szervezetek által felajánlott különleges relikviák eladásával, árverezésével is gyarapítja a támogatott szervezetnek gyűjtött összeget. A különleges tárgyak többségét a Jónak lenni jó! honlapján lehet megtekinteni, a vásárlás menetéről a [email protected] e-mail-címen lehet tájékozódni. Néhány különleges tárgyat pedig a közmédia vasárnapi egész napos műsorfolyamában bocsátanak árverésre.
Az MVGYOSZ tevékenységét bárki segítheti, 500 forinttal a 13600-as telefonszám hívásával és a 96-os azonosító megadásával vagy SMS-ben a 96-os szám elküldésével a 13600-as telefonszámra. Az adományok minden esetben a kedvezményezett szervezet számlaszámán jelennek meg, a közmédia pedig követi az adományok útját, hogy hitelesen közvetítsen az akció által elért eredményről.
A közmédia célja, hogy a rendelkezésére álló valamennyi eszközzel évről évre egy jó és nemes ügy mellé álljon. A hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek köszönhetően az elmúlt tíz évben több mint kétmilliárd forint jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez.