kulcsár edina
A háztartási gépek és elektronikai eszközök mellett idén nagy kereslet lehet az élelmiszerekre is.
Bár nem magyarországi hagyomány, mára annyira elterjedt, hogy már minden évben tömegek várják. Igen, ez a Black Friday, amely eredetileg az USA-ból indult hódító útjára. Az igazi napja idén november 25-e, ám manapság már sokkal előbb is hirdetnek akciókat a különféle üzletek. Továbbra is nagy kereslet mutatkozik a különféle műszaki cikkekre, kütyükre, ám valami mégis megváltozott.
Akár 60 százalék kedvezmény is lehet az élelmiszerekre
Ami viszont egészen új tétel lesz várhatóan a keresleti toplistán, az általánosságban az élelmiszer. Az infláció hatására az emberek az üzletekben és online vásárlás során is a legkedvezőbb ár-érték arányú termékeket keresik, a Black Fridayen pedig a spórolási szándék nyomán még inkább tetten érhető lesz ez a tendencia.
Az időszakos akciók egyáltalán nem számítanak újdonságnak a piacon, hiszen folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb kedvezmények
– árulta el Csikós Zsolt, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő a Cooponline.hu webáruház ügyvezetője.
„Ebben a gazdasági helyzetben a piac megköveteli, hogy kiemelt akciókat, törzsvásárlói kedvezményeket biztosítsunk. Szinte követelmény, hogy valami extrát kapjanak a vásárlók, különösen a Black Friday időszakában. Ilyenkor azokra a termékekre csapnak le tömegesen az emberek, melyek töredékáron megkaphatók" - tette hozzá.
A várakozások szerint a fekete pénteki akciókban jelentős lesz az online kiskereskedelem jelenléte az élelmiszerek tekintetében is. Az interneten olyan előnyökre tehetnek szert ugyanis a vásárlók, mely offline nem érhető el. A legnépszerűbb termékkategóriák lehetnek például a kávék, tészták, fűszerek, melyekhez az összevont kedvezményeknek köszönhetően jóval olcsóbban tudnak majd hozzájutni a fogyasztók.