kulcsár edina
Hazánkban a nyolcadik elektromos autó volt, tulajdonosa saját kezűleg építette 14 évvel ezelőtt.
Manapság már egy Trabantra is felkapja mindenki a fejét, hát még akkor, ha a városi elektromos autótöltő mellett parkol egy. Így járt az a férfi is, aki egy népszerű autós csoportban osztotta meg, hogy a minap összetalálkozott egy zöld rendszámos Trabanttal, és beszélgetett a tulajdonosával. „Elmondta, hogy az autót 14 évvel ezelőtt építette, egy elektromos targonca motorja hajtja, Elmesélte, hogy egy nap jött egy gondolat és megcsinálták a mérnök ismerősével, 2,7 millió forintba került akkor” – írta le a történetet a férfi.
A jellegzetes piros Trabant már sokak számára ismerős lehet, 2020-ban a Villanyautósok Youtube-csatornán részletesen bemutatta tulajdonosa, Gergely Sándor, aki annak idején 40 akkumulátort ültetett be Trabantjába.
40 másodperc alatt egy kilométert lehet belőle tölteni, és ha mondjuk 90 km/h sebességgel megy az autó, akkor körülbelül 60 kilométert lehet vele megtenni egy töltéssel, ami még mai viszonylatban is nagyon jónak számít. Az autó forgalmijába akkor még bele is írták, hogy „elektromos”, ilyen átalakítást ma már nem lehetne forgalmiban bejegyezni. Hiába szerepelt azonban a tény hosszú évek óta a forgalmiban, az autón az eredeti, B betűvel kezdődő rendszám virított. A tulajdonos 2020-ban az interjúban azt mondta, az elektromos rendszámhoz az eredeti gyártó cégnek kellene kiadnia olyan igazolást, hogy autó egy töltéssel elmegy 50 km/h-t, nekik kellene igazolni azt, hogy ez egy engedélyezett villanyautó.
Úgy tűnik, Gergely Sándor végigment ezen a procedúrán, a Trabant ugyanis ma már zöld rendszámmal szeli az utakat. Már nem kell magyarázkodni az elektromos autótöltőknél, mert valaki azt hiszi, csak foglalja a parkolóhelyet egy Trabant. Sándor autója egyébként a nyolcadik villanyautó volt Magyarországon, ami valljuk be, nem kis teljesítmény.