tóth gabi
Nem forgalomszervezési okok miatt, hanem a bevételek növelése érdekében nőnek a parkolási díjak, rövidül a parkolási idő és új zónákra terjesztik ki a fizetést. Mi ez, ha nem az autósok megsarcolása? - kérdik felháborodva az autóval közlekedők.
Az rendben van, hogy a budapesti parkolási rendszer reformálásra szorul, de nem úgy, ahogyan azt a fővárosi közgyűlés elfogadta. Mintegy tíz százalékkal nő a fizetős terület és sokkal többet kell majd fizetni egy óra leállásért. Sokan ezt az autósok elleni harc részeként értelmezik.
Ha ki akarnak tiltani minket Budapestről, akkor mondják azt kerek perec, de ne ostobán felfestett biciklisávokkal, díjemelésekkel, egyirányú utcákkal lehetetlenítsék el az autózást!
- fakadt ki egy közlekedő a Ripostnak.
Szeptembertől négy zónára osztják Budapestet. és mindegyikben emelkednek a parkolási tarifák. Ezzel párhuzamosan tovább szorul vissza az ingyenes parkolási lehetőség, mivel tíz százalékkal kiterjesztik a fizetős zónákba eső területeket.
Az A zónában lesz a legnagyobb, közel 15 százalékos a drágulás. Ott 600 forintba kerül majd egy órányi várakozás a mostani 525 forint helyett. A legdrágább helyeken ráadásul egészen este 10 óráig teszik fizetőssé a parkolást. A legolcsóbb - zölddel jelölt - zónát kivéve a maximális várakozási idő legfeljebb három óra lesz.
Az új rendszerben az alábbi zónák jönnek létre:
A zóna: 600 forint, 8.00-22.00, max 3 óra
B zóna: 450 forint, 8.00-20.00, max 3 óra
C zóna: 300 forint, 8.00-18.00, max 3 óra
D zóna: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkül
- Így egyre drágábbá teszik a közterületeket - mondta a Hír TV Radar című műsorának Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. - Csak azt nem vették figyelembe ezzel az egész rendszerrel, hogy bizonyos autósokat keményen megsarcolnak a parkolással, más autósok számára meg szinte ingyen adják a közterületet.
A fővárosi közgyűlés többsége nem támogatta a Fidesz-KDNP frakció módosító javaslatát, hogy 8 óra helyett fél 9-től legyen fizetős a parkolás. Ez azt célozta volna, hogy a szülők még parkolási díj nélkül kitehessék gyermekeiket az iskolánál, óvodánál.
Itt csak a bevétel növelése a cél és minél korábbtól, minél tovább tart a parkolási fizetős időszak, annál több a bevétel. Annál nehezebben talál parkolóhelyet az, aki P+R helyet keres. A bevételszerzés és a kiszorítósdi is arra mutat, hogy egyre korábban kezdődjön a fizetési időszak, egyre később záródjon és egyre drágább legyen
- vélekedik Dorner Lajos.
Az Alkotmánybíróság néhány évvel ezelőtt elvi síkon rögzítette, hogy a parkolási díjaknak nem lehet bevételnövelő vagy sarc jellegű szerepe, hanem kizárólag forgalomszervező eszközként szabad rá gondolni. Ez azonban jelenleg nem így van. Sokak szerint Karácsony Gergely főpolgármester egyszerűen ilyen módon akar több pénzt a fővárosnak - amiből aztán fizetheti drága tanácsadóit és a Gyurcsány-fiókákat.
Az új szabályozás szeptember első hétfőjén, azaz 5-én lép hatályba. Éppen iskolakezdéskor, amikor a legnagyobb szükség lesz a parkolóhelyekre.
Hogy mit szólnak ehhez a fővárosi autósok? A Radar megkérdezte őket is: