"Időben szóltam, hogy elmebeteg" - Gulyás Gergely keményen beleszállt Magyar Péterbe

INSIDER
Létrehozva: 2022.06.13.

„Az összeset még nem tudom fejből” – Vitézy Dávid már tanulja a vasúti menetrendet

A Ripost7 interjúja a közlekedésért felelős államtitkárral.

Arról híresült el, hogy kívülről tudja a budapesti buszok és villamosok menetrendjét. Most, hogy lényegében a magyar közlekedés főnöke lesz, a MÁV menetrendjét is megtanulja? Ezt is megkérdeztük Vitézy Dávidtól, az Orbán-kormány frissen kinevezett államtitkárától, aki a Közlekedési Múzeum leendő új otthonában, a hajdani Északi Járműjavító dízelcsarnokában adott interjút a Ripost7-nek.

Fotó: Ripost

Ripost7: A közösségi bringarendszer első darabjait megkapta a Közlekedési Múzeum. Ön mivel érkezett ide? Szintén bringás? 
Vitézy Dávid: „Most autóval jöttem és villamossal utazom tovább. Bubival ide még nem lehet jönni, remélem, egyszer lesz itt is állomás. Addig is a régebbi Bubik már itt vannak, bekerült közülük néhány a Közlekedési Múzeumba. Amellett, hogy vannak gyönyörű régi buszaink, autóink és teherkocsijaink, sőt már tűzoltóautónk is, fontos, hogy a kortárs közlekedéstörténet egy olyan eleme, ami újonnan jelent meg az utcáinkon 8 éve, szintén bekerül a kiállításra. Ennek az az üzenete, hogy az ilyen típusú megosztott közlekedési megoldások előtt nagy jövő áll, és kétségkívül ebben a Bubi úttörő volt, amikor átadtuk 2014-ben.”


A  MOL Bubik első példányai, köztük egy olyan, amit a Dunából halásztak ki, de még így is egészen épen maradt (Fotó: Ripost

Ripost7: Ritkán adatik meg, hogy valaki ott legyen egy új eszköz átadó ünnepségen, és utána akkor is, amikor az az eszköz már muzeális tárggyá válik. Milyen érzés?
V. D.: „Igen, ez egy ritka pillanat. Örülök, hogy annak idején a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjeként bábáskodhattam a Bubi megszületésénél, nyolc éve ez forradalmi újdonságnak számított. Jó látni, hogy az­óta egyre sikeresebb, olyannyira, hogy mára több hasonló rendszer is működik, nemcsak kerékpárokkal, hanem rollerekkel, robogókkal, autókkal, de a BKK elsőségét senki nem veheti el.”

Ripost7: Amióta otthagyta a BKK-t, nem volt túl felhőtlen a viszonya a fővárosi közlekedésirányító szervezet újabb vezetőivel. Tudnak majd együtt dolgozni?
V. D.: „Régebben több vitás ügyünk volt, de azóta ötször történt vezetőváltás a BKK élén, és a jelenlegi vezérigazgatóval, Walter Katalinnal kimondottan jó emberi és munkakapcsolatunk van. Nyilván vannak és lesznek is szakmai nézetkülönbségek, ez természetes, de az elmúlt 12 év igazolta, hogy erre az intézményre szükség volt, van és lesz is. A BKK bizonyította, hogy van értelme az integrált közlekedésszervezésnek, van értelme megrendelői szemléletet hozni Budapest tömegközlekedésébe. Az pedig, ha kinyitjuk a BKK GO appot a telefonunkon vagy kimegyünk a megállóba, fölnézünk a kijelzőre és látjuk, hogy mikor jön a busz, vagy csak ha nyomon követjük a fővárosi buszflotta megújulását, amit 2010 után elindítottunk, minden utazó számára egyértelmű pozitív változás. Érdemes volt tehát Tarlós István akkori főpolgármesterrel belevágnunk ebbe az intézményi fejlesztésbe, ami kiállta az idő próbáját.”

A BKK jelenlegi vezetője, Walter Katalin hivatali elődjével, Vitézy Dáviddal (Fotó: Ripost)

Ripost7: Városi legenda vagy igaz, hogy BKK-vezetőként a BKV-s menetrendet betéve tudta? Már letette a hivatali esküt, mint közlekedésért felelős államtitkár, ezentúl a MÁV-os menetrendet is kívülről fújja majd?
V. D.: „Ó, azért nem ma kezdtem ezt tanulni. 2015-ben már a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miniszteri biztosaként felelős voltam a MÁV és a Volán összehangolásáért. Akkori eredmény például, hogy ha a Google Mapsot kinyitjuk, megtaláljuk a hazai vasúti és buszmenetrendeket. Ekkor tettük le a közelmúltban megalapított Nemzeti Közlekedési Központ elvi alapjait is. Szóval igen sokat foglalkoztam az országos közlekedéssel, vonatokkal a múltban is, az elmúlt években pedig a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójaként a központi régió vasút- és HÉV-fejlesztésén dolgoztunk. Ha az összes magyar vasúti menetrendet nem is tudom fejből, abban mélyen hiszek, hogy a vasúté a jövő. Bár vidéken közútfejlesztésre is szükség van és rendkívüli eredményeket értünk el ezen a téren az elmúlt időszakban, a személyszállításban és az árufuvarozásban is a vasútfejlesztés a fenntartható jövőnk záloga. Ezen fogunk Palkovics László technológiai és ipari miniszter irányításával együtt dolgozni.”

Fotó: Ripost

Az interjú folytatást megtalálod a Ripost7 június 14-én megjelenő számában. Keresd az újságárusoknál!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek