Létrehozva: 2022.06.21.

Budapest elbúcsúzott a buszoktól

Az utolsó Ikarus 415 is nyugdíjba vonult.

Szerző Ripost

Az Ikarus 415 három és fél évtizeden keresztül volt a BKV autóbuszállományának egyik meghatározó típusa. Az elmúlt évtizedek autóbuszbeszerzéseivel párhuzamosan fokozatosan szorult ki Budapest belvárosából, és már csak a peremkerületi viszonylatokon lehetett találkozni velük. 

Fotó: Wolf Géza

Idén tavaszára mindössze egyetlen működőképes példány maradt a közlekedési vállalat forgalmi állományában, és mostanra az ő ideje is lejárt. A stílusosan BPI-415 rendszámot viselő autóbusz hatnapos turnén köszönt el a fővárosiaktól, míg végül az Óbudai buszgarázsba indult, ahol már több „pályatársa” várta, köztük a BKV két oktatóbusza, a Volánbusznak a Somló Volántól megörökölt darabja és a Közlekedési Múzeum kiállítására szánt példány, amely igazán különös karriert tudhat magáénak: eredetileg troliként készült Bukarestbe, de végül a Vértes Volánnál kötött ki, innen került a múzeumhoz. 

Fotó: Wolf Géza

A Budapesttől most elköszönő 415-öst utolsó forgalmi állapotában őrizzük meg, és későbbi szeretnénk a nosztalgiaközlekedésbe is bevonni

– mondta el a Ripostnak Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. 

Fotó: Somodi Péter

A közlekedési cég közben persze folyamatosan teszteli az új járműveket, legutóbb például az Otokar midibuszát, a Vectio C típust vetették be a budapesti forgalomba, ahol négy napon át ingázott a 16-os vonalon. A török gyártó nemrégiben a Volánbusz elővárosi csuklós buszokra kiírt tenderén is próbálkozott, de ott egyelőre nem járt sikerrel. A cég más buszai a fővároshoz legközelebb a csömöri és a péceli járatokat üzemeltető Weekendbus flottájában találhatók meg.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek