tóth gabi
Az utolsó Ikarus 415 is nyugdíjba vonult.
Az Ikarus 415 három és fél évtizeden keresztül volt a BKV autóbuszállományának egyik meghatározó típusa. Az elmúlt évtizedek autóbuszbeszerzéseivel párhuzamosan fokozatosan szorult ki Budapest belvárosából, és már csak a peremkerületi viszonylatokon lehetett találkozni velük.
Idén tavaszára mindössze egyetlen működőképes példány maradt a közlekedési vállalat forgalmi állományában, és mostanra az ő ideje is lejárt. A stílusosan BPI-415 rendszámot viselő autóbusz hatnapos turnén köszönt el a fővárosiaktól, míg végül az Óbudai buszgarázsba indult, ahol már több „pályatársa” várta, köztük a BKV két oktatóbusza, a Volánbusznak a Somló Volántól megörökölt darabja és a Közlekedési Múzeum kiállítására szánt példány, amely igazán különös karriert tudhat magáénak: eredetileg troliként készült Bukarestbe, de végül a Vértes Volánnál kötött ki, innen került a múzeumhoz.
A Budapesttől most elköszönő 415-öst utolsó forgalmi állapotában őrizzük meg, és későbbi szeretnénk a nosztalgiaközlekedésbe is bevonni
– mondta el a Ripostnak Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese.
A közlekedési cég közben persze folyamatosan teszteli az új járműveket, legutóbb például az Otokar midibuszát, a Vectio C típust vetették be a budapesti forgalomba, ahol négy napon át ingázott a 16-os vonalon. A török gyártó nemrégiben a Volánbusz elővárosi csuklós buszokra kiírt tenderén is próbálkozott, de ott egyelőre nem járt sikerrel. A cég más buszai a fővároshoz legközelebb a csömöri és a péceli járatokat üzemeltető Weekendbus flottájában találhatók meg.