kulcsár edina
Két év kellett ahhoz, hogy az ötletből valóság legyen.
Pár másodperc alatt kész, egészséges, és ami talán a legfontosabb: finom! Vadász Bálint a párjával együtt alkotta meg azt az italt, amely 2021-ben egy londoni Nemzetközi Élelmiszer Innovációs Díj versenyén a „Legjobb egészségmegőrzést támogató ital” kategóriában nyert. A Ripost7 cikke.
Rohanó világunkban alig van idő magunkra. Sokszor futtában kapunk csak be egy szendvicset vagy sokszor csak egy kávét. Egy magyar fiatalembernek abból lett elege, hogy egészségtudatos emberként nem talált olyan reggelit, amely gyorsan kész, egészséges, ráadásul finom is.
„Egy multinál dolgoztam pár évvel ezelőtt menedzserként, semmi közöm nem volt az élelmiszeriparhoz. A vállalat mosóporokkal foglalkozik” – mondta a Ripost7-nek Vadász Bálint. Mivel a fiatalembert mindig is érdekelték az egészséges élelmiszerek, nem volt járatlan a témában, ám képzett szakembernek sem volt mondható. Miután párjával eldöntötték, hogy belevágnak a dologba, nem volt megállás. Ez még 2016-ban történt, de két év kellett ahhoz, hogy az ötletből valóság legyen.
„Szerettem volna egy olyan terméket, amelyhez nem kell kanál vagy mérőpohár, a cél az volt, hogy egy pillanat alatt készen legyen, ugyanakkor egészséges és finom italt akartam” – fogalmazott Bálint, akit mindenki csak lebeszélni akart a tervéről.
Azt mondták, ilyet úgysem lehet csinálni, mit akarok én! Végül két évembe telt, mire találtam valakit, aki hozzám hasonlóan elég 'bolond' volt ahhoz, hogy valóra váltsuk az álmom. Ebben sokat segített a feleségem, Fanni is, aki egyben a cégtársam
– mondta Bálint.
A férfi a legnagyobb kihívást abban látta, hogy a por jelentős mértékben tartalmazzon rostot, amiből a ma embere rendkívül keveset fogyaszt, ezért vált népbetegséggé az elhízás és a puffadás. Táplálkozási szakemberek szerint egy embernek naponta 30 gramm rostot kéne bevinni a szervezetébe, miközben az Európai Unió országaiban ez a mennyiség csupán 15–20 gramm, Magyarországon talán ennél is kevesebb.
A 10 gramm rostot tartalmazó FiberShake többféle ízben – például csoki, vanília, eper – kapható, ráadásul már exportálják is.
„A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség sokat segített, már öt országban, köztük Ausztriában és Németországban is megtalálhatók a termékeink, de nem szeretnénk leállni...” – mosolyodott el a férfi.
Hogy milyen izgalmas irányba indulnak tovább? Kiderül a Ripost7 május 17-én megjelenő számából. Keresd az újságárusoknál!