RETRO RÁDIÓ

Mit szólsz ahhoz, hogy Karácsony le akarja zárni a rakpartot és a Lánchidat az autósok előtt?

Mit szólsz ahhoz, hogy Karácsony le akarja zárni a rakpartot és a Lánchidat az autósok előtt?
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 05. 20. 16:20
Frissítve2022. 05. 27. 18:00

Autómentes lenne a pesti alsó rakpart Lánchídtól délre eső része és maga a Lánchíd is.

Nagy vita bontakozott ki Karácsony Gergely minapi Facebook-posztja miatt, melyben arról írt, hogy egy közvéleménykutatás adatai alapján zárná le örökre az autósok elől a pesti alsó rakpartot.

A főpolgármester egy ezer fős mintán alapuló Medián kutatásra hivatkozik. Szerinte többen támogatják, hogy gyalogos fejlesztések történjenek a rakparton, mint azt, hogy autók járjanak az alsó rakparton. Ugyanakkor rendkívül sokatmondó, hogy még Karácsonyék kutatása szerint is az embereknek csupán 17 százaléka tiltaná ki az autósokat a pesti alsó rakpartról. Az autómentes alsó rakpart ugyanis a közlekedési szakértők szerint gigászi dugókat okozna Budapesten.

Fotó: Bánkúti Sándor

Karácsony Gergely posztja alatt hatalmas mennyiségű hozzászólás sorakozik, a többség felháborodottan utasítja vissza a tervet, az autómentes rakpartot.

Egyébként a Karácsony által megrendelt közvélemény-kutatásnak ellentmond az Index szavazása is. Ezen a mintegy 20 ezer szavazó 65 százaléka a rakpart autósok elől való lezárása ellen volt. Az ittlakunk.hu V. kerületi oldalán pedig a 3500 szavazó 61 százaléka volt hasonló állásponton. Ám nemcsak az emberek látják úgy, hogy ez ellen szót kell emelni, hanem a szakma is. A Magyar Autóklub is elutasítja az ötletet, sőt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a rakparton működő vállalkozások érdekében indít online konzultációt.

Érdekes módon Karácsony ötletétől még egy momentumos polgármester sem volt túlságosan elragadtatva.

Én nem zárnám még le a rakpartot az autósok elől,  még nagyobb forgalmat okozva a Hungárián, Kerepesin és a körúton. Szerintem érdemes feltételeket szabni egy ilyen lezárásnak. Előtte teremtsük már meg a lehetőséget azok számára, akik gépjárművel közlekednének a városban

- írta egyebek mellett Déri Tibor, Újpest polgármestere.

Később aztán Karácsony Gergely egy sajtótájékoztatón kijelentette: fontolgatja, hogy felújítás után a Lánchidat is zárva tartja az autósok előtt, és csak a buszok és kerékpárosok közlekedhetnek majd rajta. Az újabb felvetés szintén viharos vitát váltott ki. 

Néhány hozzászólásból idézünk, melyek Karácsony Gergely posztja alatt jelentek meg:

Péter: Ebből a kutatásból valójában az jön ki, hogy 51 százalék nem támogatja ezt a badarságot. Valamint az is világosan látszik, hogy amit Ön jelenleg megvalósít, annak mindössze 17 százalék a támogatottsága. Ez volna Ön szerint a többség???

Tamás: Gergő, nem azt mondták, hogy teljesen adják át a gyalogosoknak a rakpartot. Sőt! Ugye mindketten így látjuk?

János: Minden héten többször járok a budai rakparton! Így is halál. Reggel kifejezetten, de délután is hihetetlen..... Szóval, szerintem nem jó ötlet kivonni.

Zsolt: Támogatom, ha két szintes lesz és alul autók mehetnek! Én autósként élek itt és most nem tudok közlekedni a városban, át kell menni Budára, ha északra vagy délre kell mennem.

József: Ha volna rendes úthálózat Pesten és Budán, nem volna ez kérdés. De így? Közlekedési káosz lesz a vége. Ha mindaz a forgalom, ami a Duna rakpartján zúdul át, majd bejön a kis- és nagykörútra meg a mellékutcák, keresztutcák tömegébe, megnézhetjük magunkat.

Luca: Nincs autóm, rollerrel járok de ez szimplán őrült ötlet. A város útjai így sem bírják el a forgalmat. Még nagyobb dugó lesz és több szennyezés a belvárosban aminek már most is szörnyű a levegője…

Norbert: Nem közvélemény kutatást kell készíteni, hanem hatástanulmányt! Meg alternatív útvonalakat!

Te mit szólsz a főpolgármester ötletéhez? Szavazz!

Szavazás

Egyetértesz a rakpart és a Lánchíd lezárásával?

    nem
    86%
    igen
    14%

 

 

 

 


 

 

 

 

Néhány hét alatt 8000 vállalkozó mondta el véleményét a pesti alsó rakpart lezárásáról, miután a Budapesti Kereskedelmi és Ipar Kamara (BKIK) online konzultációt indított. „A kérdőívet kitöltő kereskedők 60 százaléka elítéli a pesti alsó rakpart teljes és végleges lezárását" – mondta a Metropolnak Zsabka Zsolt, a BKIK alelnöke.

A Magyar Hírlap szemléje szerint a BKIK alelnöke azt mondta, hogy

a főváros egyes belső részeinek megközelítése autóval már most is jelentős nehézséget okoz az ott működő, szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára. Ha a lezárás létrejönne, sokan nem vállalnak majd munkát egyáltalán az érintett területeken.

Mint ismert, Karácsony Gergely május közepén jelentette be, hogy

LEZÁRNÁ A PESTI ALSÓ RAKPARTOT AZ AUTÓSOK ELŐL, AHOGY A LÁNCHIDAT IS.

A bejelentés hurrikánszerű vihart kavart az autósok körében, de a civilszervezetek is értetlenül állnak a váratlan kijelentés előtt. Az iparkamara az online konzultációt követően egyeztetne a főváros vezetésével.

A mi vállalkozóinkat senki sem kérdezte meg, pedig a napi munkájukat ez ellehetetlenítené. A városháza a BKIK-hoz sem juttatott el szakmai tervet, pedig a háromszázezres vállalkozói közösségről van szó

- panaszolta Zsabka Zsolt. A Magyar Autóklub jogi képviselője, Tóth Zsuzsanna szerint

SEMMILYEN SZAKMAI ALAPJA NINCS A LEZÁRÁSOKNAK. TÁRSADALMI PÁRBESZÉD SINCS, AZ EGYEZTETÉSEK CSAK FORMÁLISAK.

Tóth szerint a tervek megfontolatlanok, és komoly következményekkel járnak, teljesen megbénulhat Budapest közlekedése.

Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt - nyilatkozta a Magyar Nemzet megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője.

A napilap keddi számában megjelent cikk felidézi, hogy Karácsony Gergely főpolgármester annak ellenére ragaszkodik a tervéhez, hogy az intézkedés ellen már több szervezet is, köztük a Magyar Autóklub is tiltakozott.

A Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek elmondta, nem tudtak a tervekről.Szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk.

Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja, vajon Karácsony Gergely mire alapozza azt, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.

A Magyar Nemzet szerint a főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet, ugyanisA KARÁCSONY GERGELY ÁLTAL MEGRENDELT FELMÉRÉS ALAPJÁN A VÁLASZADÓK TÖBBSÉGE AZ AUTÓFORGALOM MEGTARTÁSÁRA SZAVAZOTT:a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartására tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot.

A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett: egy évvel ezelőtt ők is készítettek egy felmérést, aholA 11 EZER VÁLASZOLÓ HATVAN SZÁZALÉKA UTASÍTOTTA EL A RAKPART LEZÁRÁSÁT, ÉS A NAPOKBAN TÖBB MÉDIUM KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁSA IS EZT TÁMASZTOTTA ALÁ.

 

Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis

  • a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
  • a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
  • és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.

Gyulainé Tóth Zsuzsa szerint arra lenne szükség, hogy megvizsgálják azokat a terveket, amelyek értelmében a rakpart lefedésével oldanák meg a lezárást, hogy a zöldfelület és az autóforgalom is megmaradjon. Hozzátette: erre van több példa külföldön.

Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis

  • a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
  • a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
  • és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.

Gyulainé Tóth Zsuzsa szerint arra lenne szükség, hogy megvizsgálják azokat a terveket, amelyek értelmében a rakpart lefedésével oldanák meg a lezárást, hogy a zöldfelület és az autóforgalom is megmaradjon. Hozzátette: erre van több példa külföldön.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.