
Mit szólsz ahhoz, hogy Karácsony le akarja zárni a rakpartot és a Lánchidat az autósok előtt?

Autómentes lenne a pesti alsó rakpart Lánchídtól délre eső része és maga a Lánchíd is.
Nagy vita bontakozott ki Karácsony Gergely minapi Facebook-posztja miatt, melyben arról írt, hogy egy közvéleménykutatás adatai alapján zárná le örökre az autósok elől a pesti alsó rakpartot.
A főpolgármester egy ezer fős mintán alapuló Medián kutatásra hivatkozik. Szerinte többen támogatják, hogy gyalogos fejlesztések történjenek a rakparton, mint azt, hogy autók járjanak az alsó rakparton. Ugyanakkor rendkívül sokatmondó, hogy még Karácsonyék kutatása szerint is az embereknek csupán 17 százaléka tiltaná ki az autósokat a pesti alsó rakpartról. Az autómentes alsó rakpart ugyanis a közlekedési szakértők szerint gigászi dugókat okozna Budapesten.

Karácsony Gergely posztja alatt hatalmas mennyiségű hozzászólás sorakozik, a többség felháborodottan utasítja vissza a tervet, az autómentes rakpartot.
Egyébként a Karácsony által megrendelt közvélemény-kutatásnak ellentmond az Index szavazása is. Ezen a mintegy 20 ezer szavazó 65 százaléka a rakpart autósok elől való lezárása ellen volt. Az ittlakunk.hu V. kerületi oldalán pedig a 3500 szavazó 61 százaléka volt hasonló állásponton. Ám nemcsak az emberek látják úgy, hogy ez ellen szót kell emelni, hanem a szakma is. A Magyar Autóklub is elutasítja az ötletet, sőt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a rakparton működő vállalkozások érdekében indít online konzultációt.
Érdekes módon Karácsony ötletétől még egy momentumos polgármester sem volt túlságosan elragadtatva.
Én nem zárnám még le a rakpartot az autósok elől, még nagyobb forgalmat okozva a Hungárián, Kerepesin és a körúton. Szerintem érdemes feltételeket szabni egy ilyen lezárásnak. Előtte teremtsük már meg a lehetőséget azok számára, akik gépjárművel közlekednének a városban
- írta egyebek mellett Déri Tibor, Újpest polgármestere.
Később aztán Karácsony Gergely egy sajtótájékoztatón kijelentette: fontolgatja, hogy felújítás után a Lánchidat is zárva tartja az autósok előtt, és csak a buszok és kerékpárosok közlekedhetnek majd rajta. Az újabb felvetés szintén viharos vitát váltott ki.
Néhány hozzászólásból idézünk, melyek Karácsony Gergely posztja alatt jelentek meg:
Péter: Ebből a kutatásból valójában az jön ki, hogy 51 százalék nem támogatja ezt a badarságot. Valamint az is világosan látszik, hogy amit Ön jelenleg megvalósít, annak mindössze 17 százalék a támogatottsága. Ez volna Ön szerint a többség???
Tamás: Gergő, nem azt mondták, hogy teljesen adják át a gyalogosoknak a rakpartot. Sőt! Ugye mindketten így látjuk?
János: Minden héten többször járok a budai rakparton! Így is halál. Reggel kifejezetten, de délután is hihetetlen..... Szóval, szerintem nem jó ötlet kivonni.
Zsolt: Támogatom, ha két szintes lesz és alul autók mehetnek! Én autósként élek itt és most nem tudok közlekedni a városban, át kell menni Budára, ha északra vagy délre kell mennem.
József: Ha volna rendes úthálózat Pesten és Budán, nem volna ez kérdés. De így? Közlekedési káosz lesz a vége. Ha mindaz a forgalom, ami a Duna rakpartján zúdul át, majd bejön a kis- és nagykörútra meg a mellékutcák, keresztutcák tömegébe, megnézhetjük magunkat.
Luca: Nincs autóm, rollerrel járok de ez szimplán őrült ötlet. A város útjai így sem bírják el a forgalmat. Még nagyobb dugó lesz és több szennyezés a belvárosban aminek már most is szörnyű a levegője…
Norbert: Nem közvélemény kutatást kell készíteni, hanem hatástanulmányt! Meg alternatív útvonalakat!
Te mit szólsz a főpolgármester ötletéhez? Szavazz!
Szavazás
Egyetértesz a rakpart és a Lánchíd lezárásával?
Néhány hét alatt 8000 vállalkozó mondta el véleményét a pesti alsó rakpart lezárásáról, miután a Budapesti Kereskedelmi és Ipar Kamara (BKIK) online konzultációt indított. „A kérdőívet kitöltő kereskedők 60 százaléka elítéli a pesti alsó rakpart teljes és végleges lezárását" – mondta a Metropolnak Zsabka Zsolt, a BKIK alelnöke.
A Magyar Hírlap szemléje szerint a BKIK alelnöke azt mondta, hogy
a főváros egyes belső részeinek megközelítése autóval már most is jelentős nehézséget okoz az ott működő, szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára. Ha a lezárás létrejönne, sokan nem vállalnak majd munkát egyáltalán az érintett területeken.
Mint ismert, Karácsony Gergely május közepén jelentette be, hogy
LEZÁRNÁ A PESTI ALSÓ RAKPARTOT AZ AUTÓSOK ELŐL, AHOGY A LÁNCHIDAT IS.
A bejelentés hurrikánszerű vihart kavart az autósok körében, de a civilszervezetek is értetlenül állnak a váratlan kijelentés előtt. Az iparkamara az online konzultációt követően egyeztetne a főváros vezetésével.
A mi vállalkozóinkat senki sem kérdezte meg, pedig a napi munkájukat ez ellehetetlenítené. A városháza a BKIK-hoz sem juttatott el szakmai tervet, pedig a háromszázezres vállalkozói közösségről van szó
- panaszolta Zsabka Zsolt. A Magyar Autóklub jogi képviselője, Tóth Zsuzsanna szerint
SEMMILYEN SZAKMAI ALAPJA NINCS A LEZÁRÁSOKNAK. TÁRSADALMI PÁRBESZÉD SINCS, AZ EGYEZTETÉSEK CSAK FORMÁLISAK.
Tóth szerint a tervek megfontolatlanok, és komoly következményekkel járnak, teljesen megbénulhat Budapest közlekedése.
Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt - nyilatkozta a Magyar Nemzet megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője.
A napilap keddi számában megjelent cikk felidézi, hogy Karácsony Gergely főpolgármester annak ellenére ragaszkodik a tervéhez, hogy az intézkedés ellen már több szervezet is, köztük a Magyar Autóklub is tiltakozott.
A Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek elmondta, nem tudtak a tervekről.Szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk.
Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja, vajon Karácsony Gergely mire alapozza azt, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.
A Magyar Nemzet szerint a főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet, ugyanisA KARÁCSONY GERGELY ÁLTAL MEGRENDELT FELMÉRÉS ALAPJÁN A VÁLASZADÓK TÖBBSÉGE AZ AUTÓFORGALOM MEGTARTÁSÁRA SZAVAZOTT:a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartására tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot.
A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett: egy évvel ezelőtt ők is készítettek egy felmérést, aholA 11 EZER VÁLASZOLÓ HATVAN SZÁZALÉKA UTASÍTOTTA EL A RAKPART LEZÁRÁSÁT, ÉS A NAPOKBAN TÖBB MÉDIUM KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁSA IS EZT TÁMASZTOTTA ALÁ.
Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis
- a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
- a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
- és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.
Gyulainé Tóth Zsuzsa szerint arra lenne szükség, hogy megvizsgálják azokat a terveket, amelyek értelmében a rakpart lefedésével oldanák meg a lezárást, hogy a zöldfelület és az autóforgalom is megmaradjon. Hozzátette: erre van több példa külföldön.
Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis
- a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
- a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
- és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.
Gyulainé Tóth Zsuzsa szerint arra lenne szükség, hogy megvizsgálják azokat a terveket, amelyek értelmében a rakpart lefedésével oldanák meg a lezárást, hogy a zöldfelület és az autóforgalom is megmaradjon. Hozzátette: erre van több példa külföldön.






