tóth gabi
Tavaly szenteste indult volna egyiptomi nyaralásra a négytagú Regőczi család, ám a gépük műszaki hiba miatt nem szállt fel. A légitársaság először nem akart kártérítést fizetni, azonban ez nem kis harc árán, a napokban végül megtörtént.
Szörnyű érzés lehet, amikor egy család nyaralni indul és az annyira várt utazás váratlanul meghiúsul. Ráadásul nem a család miatt. A Ripost munkatársait egy olyan magyar család kereste meg, akiknek az ügye a napokban zárult le. Szerencsére a történet pozitív véget ért, persze nem kis harc és állhatatosság után.
Több év alatt összespórolt pénzből vásároltunk négy jegyet még tavaly az EgyptAir járatára, hogy a két gyermekünkkel december 24-én elrepüljünk Egyiptomba egy álomnyaralásra
- kezd bele a történetbe Regőczi Miklós.
A férfi elmondása szerint azonban az álomból hamarosan rémálom lett. Ferihegyen először csak késéseket jelentettek be, majd közölték velük, hogy nem tudják megmondani mikor indulhatnak el.
„A feszültség egyre csak fokozódott, végül mindenkit hazaküldtek azzal, hogy a pestieknek fizetik a taxit, a többieknek meg a szállásköltséget és szólnak mikor indul a gép" - idézi fel a történetet a férfi.
Mindez másnap kora reggel meg is történt és délelőtt fel is szállt az új gép a 108 utassal, hogy hamarosan Egyiptomban landolhassanak. Ám ezzel Regőcziék nemcsak egy nap szállás árát bukták, hanem az autóbérlés költségét is.
Azonnal felvettem a kapcsolatot az EgyptAir budapesti irodájával, ahonnan egy hónapig érdemi választ nem kaptam. Ezután a Facebookon elkezdtem a panaszomat kommentelni magyarul, angolul és arabul
- mondja Regőczi Miklós. Mindez már valószínűleg nem tetszett a légitársaságnak, mert 24 órán belül jelentkeztek és közölték, hogy műszaki hiba történt, ezért pedig nem jár kártérítés. Közben a magyar apuka jogi képviselője is írt a légitársaságnak, hogy forduljanak a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, vagy a Kamara békéltető testületéhez és a fogyasztóvédelem határozatát elfogadják magukra nézve kötelezőnek.
„A Budapesti Kormányhivatal végül kivizsgálta az ügyet és elmarasztalta az EgyptAir légitársaságot, megjegyezve, hogy nemrég már volt hasonló ügyük" - mondja Miklós, aki múlt héten kapta kézhez a határozatot és érdekes módon hétfőn, vagyis május 2-án reggel már a számláján volt a kártérítés összege, személyenként 400 euró, vagyis összesen 1600 euró.
A magyar hatóság határozatának indoklásából kiderül: a műszaki hiba nem minősül rendkívüli körülménynek, ez alól kivételt jelenthetne a rejtett gyártási hibából fakadó műszaki hiba, ám itt nem ez történt.
„Amikor utánajártam a kártérítés lehetőségének, több cég ajánlotta szolgáltatásait, de 20-30 százalékos sikerdíjért. Mivel ők ugyanazt csinálták volna mint én, ezeket nem vettem igénybe. Mélységesen felháborít, hogy egy nem fapados légitársaság ilyen magatartást tanúsít. Kíváncsi lennék, hogy a többi 104 utas kap-e kártérítést, vagy mindenkinek magának kell, hogy kiharcolja azt" - mondja Regőczi Miklós.